2011. március 13., vasárnap

Don Juan

Douglas Carlton Abrams: Don Juan elveszett naplója
3/5

Már régen szemeztem ezzel a könyvvel, amit minden héten megpillanthattam a bolt kirakatában. Végül a kíváncsiságom hatására megrendeltem őt is, több másik könyvvel egyetemben.
Don Juan, természetesen nekem is elsőként a szerető szó ugrik be erről a névről. Így nem tudtam biztosan mit találok majd a lapokban. Egetverő erotikus történeteket, vagy inkább történelmi tényekkel megtűzdelt életrajzot. Igazából ezt is, azt is. Hogy a történelmi tényeknek beállított dolgok mennyire igazak, nem tudom. Számomra hihetőek voltak. Akárcsak a főhős, akit az író elénk rajzolt. Nem egy aranyba foglalt ember, hanem egy árva, tolvajból lett nemes.
A szereplők megformálása néhol kicsit sablonosra sikeredett, de ettől függetlenül teljesen megfeleltek a célnak, volt kiért izgulni, és természetesen van olyan, akit lehet utálni, mert ő a fő gonosz. A cselekményben is van olyan, amit szinte vártam, és tényleg megjelent, de volt olyan is, amit meglepetéssel olvastam.
Ami engem igazán megfogott, az a terek, épületek, tájak, és hangulatok ábrázolása. Szinte láttam, éreztem a tárgyakat, ízeket, a hangulatot. És ezzel sikerült magába a történetbe szippantania. Külön értékeltem a végén a szómagyarázatot, ami az idegen szavakhoz tartozott.
Ha valaki kíváncsi egy igazi galanteador történetére, akkor nyugodtan olvassa el. Nem kell félni, nem esett túlzásba az író az erotikus jelenetek ábrázolásánál, nem erre helyezi a hangsúlyt. Kikapcsolódásra, szórakozásra kitűnő.

Kiadó: Gabo
Oldalak száma: 323

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése