2015. július 18., szombat

Banyamese

Vavyan Fable: Holt volt, holt nem volt...

4/5

Tinikorom óta szeretem Meseanyó könyveit, amik elvarázsolnak, megnevetettnek, elgondolkodtatnak. Amikor nagyon magam alatt vagyok, vagy semmihez sincs kedvem, biztos gyógyír az egyik könyve a polcról.
Így került ez is a kezembe. Nem tudtam mit is olvassak, és végül ezen akadt meg a szemem, ahogy kerestem az új áldozatot.



A fülszöveg ezúttal semmilyen támpontot nem adott, így nem tudtam mire is számíthatok.
Az első pár oldal után még mindig kissé tanácstalan voltam. De mindenre felkészültem, így az sem lepett volna meg, ha zombi hadsereg, vámpírok hada rongyol be a történetbe. Ezek ezúttal elmaradtak, ellenben szellemjárás volt rendesen.

Samira, Casablanca párosa kellően kiegyensúlyozott volt, szinte magam előtt láttam őket, ahogy kerülgetik a másikat, viccelődnek, megmentik egymás bőrét.
Casablanca családja, valamint Samira barátja (vőlegény) és annak családja igen sok, és igen "érdekes" emberből  áll. Az emberi gyengeség, vagy éppen dicséretes jellemek sorát láthatjuk általuk megelevenedni, persze eltúlozva. Mégis, talán pont ezért olyan valósak, ismerünk bennük magunkra, vagy legalábbis lényünk egy részére.

A humor a már jól megszokott színvonalú.
A történet komolyabb részét a történelmi kapcsolatú szál hozza, mely ugyan vezet néha vicces pillanatokhoz, de inkább elgondolkodtatja az olvasót, mint megnevetteti.

Nem volt rossz, kikapcsolt. De a Szennyből az angyalt nem tudja überelni.

Kiadó: Fabyen
Oldalak száma: 504

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése