2019. július 2., kedd

Lajhár-filozófia

Jennifer McCartney: Lajhár-filozófia, avagy a lajhár-hygge

4/5

"Lazíts! ​Fogd vissza magad. Higgadj le. Ne kapkodj és ne rohanj. – így szól a lajhárok bölcsessége. Kimerítő az a végtelen nyomás, amit a különféle életmód-útmutatók – a hyggétől a lykkén át a lagomig – a vállunkra helyeznek: legyünk boldogabbak, éljünk jobban, aludjunk mélyebben, együnk tudatosabban… De itt az új életstílus-trend, ami tökéletes ellenszert kínál – üdvözöljük a lajhár évében.
A lajhárok igazán figyelemreméltók. Szemlélődő, nyugodt lények, akik ellenállnak a versenynek, a társadalom szüntelen nyomásának, hogy produktívabbak legyenek, és nem érdekli őket, hogy mit mutat fitnesz-aktivitásmérőjük. Nem is létezhet jobb kabala a Lazítsunk! mozgalom számára, mint az elragadó, szeretni való lajhár.
Könyvünket olvasva élvezheted a lajhárok csak-lassan bölcsességét, beleértve az alvással (többet ér, mint egy 6 órás futás), az étkezéssel és a „testmozgással” (a lajhárok a lassú evés és a jóga igazi úttörői), valamint a munkával (tudtad, hogy a lusta embereknek magasabbak az IQ-juk?), a családi élettel és a szerelemmel kapcsolatos tanácsokat. És mindezt sok-sok humorral!
Ez a ragyogó könyv a produktivitással kapcsolatos mítoszok eloszlatásával megerősíti, hogy minden rendben van azzal, ha Te is egy „lajhár” vagy."


Az első amit gondoltam, amikor szembejött velem a könyv az interneten: "Mi a...?" Jó, persze azt rögtön leszűrtem, milyen cuki a borítója, de na...hogy ma még a lajhárok is filozofáljanak? Hála barátnőm segítségének aki kölcsönadta a kis könyvecskét, sikerült kielégíteni a kíváncsiságomat arra nézve, hogyan is filozofálnak ezek a kis szőrmókok.


Eddig még nem volt szerencsém a slow life mozgalomhoz, vagy legalábbis nem tudtam, hogy az. Amúgy maga az alapötlet kifejezetten szimpatikus. Főleg mert én tényleg egyik pillanatról rohanok a másikra. Vagy még inkább egyik problémától (legyen az vélt vagy valós) rohanok a másikig. Miközben "csak" a saját életemről maradok le. Mivel tudtommal csak egy van belőle, ezért az utóbbi időszakban nagy erőfeszítéseket teszek annak érdekében, hogy kicsit lelassuljak, és a jó dolgokat is észre vegyem, kiélvezzem.
Így passzolt hozzám a kis könyvecske, mert olyan témáról szólt, ami érdekelt.

Ennek ellenére a végén azt éreztem, hogy sok újat nem adott hozzám. Mármint a gondolatok legtöbbjével egyetértettem, az más kérdés, hogy nem mindig olyan könnyű azokat meg is csinálni, mint leírni :D. De nem volt olyan eget rengető ötlet, amit ne láttam/olvastam/gondoltam volna már én is. Ez nem vont le az értékéből, mert elég jól össze voltak benne szedve a dolgok, szóval segített nekem is kicsit tisztázni, helyre tenni az elképzeléseimet. És tette mindezt úgy, hogy tudjam a lajhárok velem vannak!

A rajzok benne nagyon tetszettek, mindig vártam, miket fogok látni benne (azt hiszem kicsit jobban is, mint hogy mit fogok olvasni :D).

Szóval, ha valaki azon gondolkodik, hogy lassítani szeretne, de nem tudja merre mozduljon, én nyugodt szívvel tudom ajánlani ezt a könyvet. Aranyos, szépen illusztrált, és kellően jól összeszedi a dolgokat az élet főbb területeire nézve.

Kiadó: Taramix
Oldalak száma:  224


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése