2011. augusztus 25., csütörtök

Biológusnak lenni ezt jelenti...

Stacey O'Brien: Wesley, kedvesem
5/5
Imádtam. Minden egyes sorát. Ennek több oka is van.
1. Gyerekkorom óta szerves részei az állatok az életemnek. Néhány évet leszámítva mindig volt valamilyen jószágunk otthon. Kutyák, macskák, aranyhalak, teknős, hörcsög, mókus...El sem tudtam volna képzelni az életet nélkülük.
2. Ökológusnak tanulok, ezért nagyon sok dolog ismerős volt nekem. Az elhivatottság, melyet egy nem biológus némi lenézéssel eltűr :D, és csak egy másik ugyanolyan "hibbant" személy tud megérteni.

A történet elragadó, kedves. Nyomon követhetjük a gyöngybagoly és a fiatal nő életét, melyben bizony voltak nehézségek, de kitartottak. Nem csak egy olyan élőlény érzelmeibe, "gondolkodásába" nyerhetünk bepillantást, amit a való életben nem nagyon tehetnénk meg, de kicsit a biológusok hozzáállását is megismerhetjük. Mindkettő szórakoztató a maga nemében. Én sokat nevettem, vagy mosolyogtam, miközben ezt a könyvet olvastam (amit egy nap alatt el is végeztem), mert ismerős volt a probléma: Hogyan egyeztessük össze az életünket egy vad élőlénnyel, akiért felelősséggel tartozunk.
Ez nem csak arról szól, hogy mennyi mindent kell megváltoztatni, feladni, vagy kompromisszumokat kell meghozni. Hanem arról, hogy felfedezel egy másik személyiséggel, ami ugyan eltér a megszokottól, de éppoly varázslatos, a szeretetről, amit adsz és kapsz. És az élményekről, melyek akkor is megmaradnak, ha már a kedves lény nincs is köztünk.

Ha szereted az állatokat, vagy legalábbis érdekelnek, akkor nyugodt szívvel ajánlom. És azoknak is, akik nem hiszik, hogy attól, hogy valami más, még érezhet úgy, mint mi. És hogy mennyi mindent tanulhatunk a világban egymástól...

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalak száma: 270

2 megjegyzés:

  1. Ez az utolsó két mondatod mennyire igaz:
    És azoknak is, akik nem hiszik, hogy attól, hogy valami más, még érezhet úgy, mint mi. És hogy mennyi mindent tanulhatunk a világban egymástól...
    Pont most írtam én is erről a könyvről egy véleményt :)

    VálaszTörlés
  2. :)
    Örülök, hogy egyetértesz.
    Akkor meg is nézem, a te véleményedet :).

    VálaszTörlés