2013. március 17., vasárnap

Emlékül Ray Bradbury-nak

Árnyak és rémek
3,5/5

Ray Bradbury-tól még nem sok történetet olvastam, az a kevés viszont tetszett.
Az ő emlékére kértek fel 26 ismert és kevésbé ismert írót, hogy írjon egy-egy novellát a kötetbe. A novellákkal (annak ellenére, hogy legtöbb esetben én magam is eme műfajjal operálok) az a bajom, hogy nagyon nehéz megfogni az olvasót, ilyen rövid történettel. Mármint mindennek nagyon ott kell lennie, hogy ne érezzek a végén valamiféle hiányt, vagy csalódást. És ez ennél a könyvnél is így volt.

Nem kezdeném egyenként elemezgetni a történeteket. Voltak, amik nagyon tetszettek: A tetovált nő, Max, Az álommasina gyermekei, A kísérők. És voltak olyanok, amik nagyon nem: A lány a ravatalozóban, A fény, Föld (Ajándékbolt).
Na meg volt egy csomó, ami olyan semmilyen volt.

A hangulat keltés, a történet, a szereplők...vagy rögtön elvarázsolnak, vagy lesheted az egészet.A cím alapján én mondjuk több ijesztő történetet/érzést vártam volna, amit annyira nem kaptam meg. Ennek ellenére nem bánom hogy elolvastam őket. Ha másra nem is, arra jók voltak, hogy felkeltsék érdeklődésemet Ray többi története iránt. És azt hiszem, ezzel egyik fő célját már el is érte.

Kiadó: Metropolis Media
Oldalak száma: 364

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése