2017. október 29., vasárnap

Cselszövő

Tarjányi Péter - Dosek Rita: Cselszövő

4/5

"Európa lángokban áll. Lenin hatalomra segítése kétélű fegyvernek bizonyult. Eszterházy gróf és Ritter nyomozó menekülni kényszerülnek, sarkukban orosz fejvadászokkal és egy német kivégzőosztaggal. A várva várt béke egyre távolabbinak tűnik, és az Osztrák-Magyar Monarchia két mesterkémjének nemcsak üldözőikkel, hanem a kialakuló új világrend zsarnokaival is le kell számolniuk.
Léteznek jó és rossz döntések, vagy a világ sorsa eleve elrendeltetett?
Átírható-e a jövő, ha tudjuk, kik a formálói?
Feláldozható-e a jelen a múlt igazságának kiderítéséért?
Tarjányi Péter és Dosek Rita a népszerű Elhallgatott évszázad-trilógia második kötetében ismét a 20. századi történelem egy sokat vitatott korszakát írja meg kalandregényként, de történelmileg pontos és hiteles ábrázolással."


  A történet ott folytatódik, ahol az előző kötet abbamaradt. Hőseink megléptek Lenin elől, de nem csak ő vadászik rájuk továbbra is. Így aztán nem meglepő, hogy már az elején is azért izgulhattam, hogy megússzák-e hőseink. (Mondjuk mivel még csak pár oldal fogyott a könyvből, így aztán eléggé bíztam abban, hogy nem nyírják ki őket.)

  Mint ahogy fent említettem, elég pörgősen indulnak a dolgok, és ez a feszes tempó a könyv egészén átível. Úgyhogy én egy pillanatra sem éreztem azt, hogy unalmas lenne, vagy túlnyújt dolgokat. Ha türelmetlen is voltam, az sokkal inkább azért volt, mert minél előbb tudni akartam hogyan végződik az adott szituáció, nem pedig mert amúgy unalmas lett volna.

  A két főszereplőre továbbra sem lehet panaszom, kettejük párosa üdítően hatott a sok összeesküvés közepette. Egymásért mindent megtennének, úgyhogy nagyon remélem a kötet végére kialakult helyzetből is sikerül közösen kimászniuk.

  Továbbra is furcsa úgy olvasni, sőt beleveszni a történetbe, hogy valahol tudom, mik történtek a történelemben, és ehhez képest hol tart a könyv, mit akarnak csinálni, mit terveznek. Mire vágynak. Tudathasadásos állapot. Főleg a legvége, amikor azt tervezgetik, kit kellene Németország élére állítani...ha tudnák, amit én tudok bakker...Eszterházy is tévedhet néha.

  Már csak egy problémám van, hol a harmadik kötet? Itt hagytak egy olyan befejezéssel, hogy csak pislogok, mert hát azért nah. Értem én, hogy kell némi izgalom a következő kötet elejére is, de ez egyáltalán nem fair.

  Továbbra is úgy gondolom, aki szereti és élvezi az összeesküvés elméleteket, kémtörténeteket, a történelmet, vagy ezek keverékét, mindezt megspékelve egy igazán szerethető, és jól megírt főszereplő párossal, vegyék kezükbe. (Meg az előző kötet is!)

Kiadó: Libri
Oldalak száma: 364

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése