2011. október 26., szerda

Közelít a tél...

George R. R. Martin: Trónok harca
5/5

Nagyon kerülgettem már egy ideje a könyvet, lépten nyomon belebotlottam a könyvesboltokban, mindenki dicsérte molyon...még barátom is ajánlgatta. Addig-addig, míg végül beadtam a derekam, elkértem tőle és neki kezdtem.

Egy elég vaskos, már-már önvédelmi fegyvernek is beillő könyvet tarthat az olvasó a kezében. De nem szabad megijedni tőle!! Sőt...még ez is kevés lesz.

Egy fantasy, ahol a varázslat és a lovagkor összefonódik, és végig kísér minket. Itt szó esik a sárkányokról, hidegekről, lovagi tornákról, királyokról...és még sok minden másról. Talán pont ez fog meg minket, hogy a valóságosabb, a történelmi múlthoz hasonló világ összefonódik az álmainkban, gyermekkorunkban valóságosnak tűnő varázslattal. Ezt egy remekül felépített történetbe helyezi az író. Legyen szó tájról, vagy épp személyiségekről, minden nagyon jól megrajzolt, nem bíz semmit a véletlenre. És mindezek mellett nagyon életszerű a dolog...

Több szempontból ismerjük meg a szereplők és az egész történet alapját képező múltat, és ez az egész könyvön végig halad. Minden fejezet az adott szereplő nevével van fémjelezve, az ő gondolataik, érzéseik itatják át a történéseket. Ez az elején cseppet zavaró lehet, ha még sosem próbálkozott valaki ilyennel, de nem kell aggódni, hamar belerázódik az ember. Én kifejezetten vártam azt, hogy a kedvenc szereplőim legyenek a narrátoraim újra. Velük, miattuk, értük féltem, harcoltam, nevettem vagy ép szomorkodtam. Remekül játszik az érzelmeken, amelyeket ki vált belőlünk. Ez tetszett.

Nagyon nem mennék bele a történet ismertetésébe, mert pont a lényeget lőném le. És azt nem akarom. Így hát elégedjetek meg azzal, amit röviden írhatok.
A különböző családok és a köztük lévő szövevényes kapcsolatok bizony nem állandóak, helyzetről helyzetre formálódnak. Itt mindenki megtalálhatja a számára kedves szereplőket és értékeket, vannak hősök, vannak akik még az életük árán is ragaszkodnak a becsülethez és az általuk vallott értékrendhez. Vannak, akik ravaszságukat használva igyekeznek magasabbra jutni, mások az erőt és a harcbeli képességeket részesítik előnyben. Ebben a világban senki sem lehet hosszú ideig gyermek, fel kell nőni a feladatokhoz, hiszen mint érezzük, "Közelít a tél," és a jeges szél, az árulásnál (mely bizony bőven akad) bosszúnál sokkal rémisztőbb dolgokat hoz magával a hátán. És a sötétségben mindenkinek a háta mögé kell néznie, mert figyelmetlensége akár az életébe is kerülhet.
Szerelem, hit, intrika, becsület...minden megtalálható egyetlen regényben. Igazán kíváncsivá tett, mi lesz a szereplők sorsa, és képesek lesznek a sérüléseken,fájdalmon felül emelkedni, hogy közösen nézzenek szembe a rájuk váró borzalmakkal...

Kiadó: Alexandra
Oldalak száma: 890

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése