2013. július 13., szombat

Y generáció

Tari Annamária: Y generáció

4/5

Már régóta szemeztem ezzel a könyvvel, és egy csere folytán végül sikerült is hozzájutnom.

"Sokan vágynának biztonságot adó érzelmekre egy olyan életben, egy olyan környezetben, amelyben keménynek és határozottnak kell lenni. Az Y generáció tagjai a mai huszonévesek és fiatal harmincasok, az információs kor gyermekei. Világukban mélyen megváltoztak az érintkezési szokások, és átalakultak olyan hagyományos fogalmak, mint értékrend, tudás és tekintély. Kénytelenek megteremteni azt az illúziót, ami a csoporthoz tartozást és a közösségi élményt adja. Ezt pedig sokszor az interneten találják meg: közösségi portálokon, blogokon, hálózatszervezésen alapuló játékokban.
Nincs könnyű dolguk…
Tari Annamária szerint világunk változásait nem csupán értelmi, hanem érzelmi eszközökkel is követni kell. A szerző gyakorló pszichológusként évek óta foglalkozik a modern életben tapasztalható pszichés jelenségekkel és a személyiség működésének változásaival. Könyvében a pszichológia felismeréseit igyekszik ötvözni a klinikumban tapasztalható mai változásokkal (pl. étkezési zavarok átalakulása, munkahelyi, párkapcsolati problémák stb.), s megpróbál használható megoldásokat, stratégiákat kínálni a régi és új nemzedékek közti szakadékok áthidalására."


Meglepően sok, új információhoz jutottam a könyvből, és új szavakhoz, amiknek létezéséről eddig nem is tudtam (pl: retroszexuális :D). Jó, volt olyan is, amiről tudtam, vagy tapasztaltam, hiszen eme generációnak vagyok én is a tagja, ám azt kell mondjam, sok minden nem igaz rám a leírásukból. Persze egy sablont senkire nem lehet ráhúzni, és a tulajdonságokat, viselkedési formákat sok-sok ember együttes vizsgálatából adják meg a szociológusok.

Érdekes volt, amikor azt boncolgatta, hogy a bekövetkezett változások milyen nehézségek elé állítják a régebbi, és a mi generációnkat, és hogy sokszor a gyökeresen ellentétes gondolkozás az, ami a vitákat elindítja.
Félreértés ne essék, nem egy csodakönyvet tartunk a kezünkben, ami minden felismert problémánkra megoldást nyújt. Csak azt mutatja meg, hogy ez mi miatt lehet így, és ugyan néha ad tanácsot, mit próbáljunk meg tenni ellene, de az egyetlen helyes utat nem mutatja, és szerintem nem is mutathatná meg.

Nem túl vastag könyv, és teljesen érthetően meséli el a problémákat, nem kell attól félni, hogy tele lesz mindenféle ismeretlen latin halandzsával :D.
Amit viszont nem értettem: ,ég az elején leszögezi, hogy a fejezeteket bevezető helyzetek nem valóságosak. Azok végén meg mégis odaírja, hogy megtörtént beszélgetés, stb-ből vették ki. Na akkor, most valósak, vagy sem??

Nekem tetszett, azt hiszem a Z generációra is kíváncsi leszek ezután.

Kiadó: Jaffa
Oldalak száma: 298


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése