2014. július 30., szerda

Lélektársam keresem

Joss Stirling: Lélektársak - Sky

3/5

"Sky egy kicsit zárkózott, szorongó tizenhat éves lány, aki túlságosan jól tudja, milyen érzés kívülállónak, idegennek lenni valahol. Mikor Londonból Coloradóba költözik kissé különc nevelőszüleivel, megtapasztalja milyen egy tipikus amerikai középiskola, és milyen egy nem tipikus fiú. Zed Benedict jóképű, tehetséges, minden lány álma, csak épp sötét titkok veszik körül.
 

Aztán Sky egy hangot hall a fejében… Az Ő hangját. És Zed is hallja, érti az ő válaszait, amiket még ki sem mondott. Mi ez az egész? Kik a savantok, és létezik olyan, hogy lélektárs? Sky hiszi is, nem is, amíg mélyen belül fel nem éled benne egy képesség, amitől már rég meg akart szabadulni. Valami, amitől egész életében félt…
Természetfeletti képességek, szövevényes összeesküvés és két kamasz szerelme."


Még emlékszem, hogy amikor megjelent 2 éve ez a könyv, akkor ismerőseim nagy része ezt olvasta. Én pedig csak csorgattam a nyálamat utána, és fogadkoztam, hogy majd ha sok pénzem lesz :D. Sok pénzem nem lett, de mire való ugyebár a könyvtár és a barátok? A fülszöveg alapján nem vártam világmegváltást, ám a laborozással teli napok után nem is erre vágytam. Úgyhogy kíváncsian vetettem magam bele a történetbe.

Az egész elején hozzátenném, hogy nincs semmi bajom a lélektárs ötletével. Valljuk be, kinek ne fordult már meg a fejében az, hogy valahol a világon kell lennie egy másik embernek, aki pontosan kiegészíti, és akivel majd boldogan élnek, míg meg nem hallnak. Aki elfogadja őt annak, aki. Habár néhol a lelkitárs nem feltétlenül jelenti azt, hogy ő az igazi is, lehet akár egy igazán jó barát is.
Na már most ebben a történetben ez nem így van. Itt van ugye az új lány, aki nem emlékszik a múltjára, néha furcsa dolgokat tapasztal. És itt van az iskola rossz fiúja (aki tovább viszi a családi hagyományt, mert az idősebb bátyuskák se voltak jobbak), aki az elején nem szívleli túlságosan.
Aztán hirtelen minden megváltozik...igen, mert ők igazából egymáshoz tartoznak.

Én megpróbáltam szeretni ezt a történetet. Tényleg. De nem ment. Gondolom azon senki nem lepődik meg, hogy a törékeny, szöszi angol kislány és a magas, robusztus rossz fiú párost bedobják nekünk. Mert végülis kicsit minden nő megvan arról győződve, hogy képes megváltoztatni a férfit, és még én is a saját jó kislány mentalitásommal is elolvadok, ha egy jól megírt nehézfiúról olvashatok. Valami a génjeinkben lehet...De itt ebben az esetben a kettejük között fellángoló, elvileg eltéphetetlen vonzalom nekem nem jött le. Sőt, maga a változás sem. Mert ha ők egymásnak lettek teremtve, akkor nem kellett volna azt már eleve megéreznie Zed-nek? Hogyhogy csak jókora késéssel kapcsolt?

Mondjuk emelem kalapom, Sky "jól" fogadta bevezetést ebbe a világba. Mert én valószínűleg elküldtem volna melegebb éghajlatra a srácot. A lány is némi kétkedéssel fogadja ezt a dolgot, de úgy dönt ad maguknak egy esélyt.

Szóval a történet egy része Sky életét mutatja be, ahogy előbb az iskolába próbál meg beilleszkedni, aztán jön a találkozgatás a menő sráccal. S amikor már elkezdtem gondolkodni, hogy és akkor erről fog szólni az egész dolog, akkor megjelennek a gonoszok. Sőt, el is rabolják a leányzót. És átmossák az agyát. Persze a szerelem mindent legyőz...

Lehet, hogy rossz pillanatomban olvastam ezt a könyvet, mert leginkább a cinikus hangocskával vitatkoztam közben a fejemben. És nem, sajnos ez nem a nekem kiválasztott férfi hangja volt. Számomra ez a könyv sok újdonságot nem adott. Pedig alapvetően voltak benne jó ötletek. A savantok, a képességeik, az összetartó hálózat, még ha nem is teljesen újak, de működhettek is volna. Nálam valahogy még sem kapcsolódtak össze egybe. A szereplőket nem éreztem hitelesnek, a szerelmesek, a gonoszok, a szülők...valahogy túl kétdimenziósak voltak, volt egy tulajdonságuk, amire ki lettek hegyezve és ennyi. Nem sokat tudunk meg a dolgok hátteréről, csak súroljuk a felszínt.

Viszont olvastatja magát. Ez is valami.

Kiadó: Manó Könyvek
Oldalak száma: 438

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése