2016. július 5., kedd

A Nő

Dr. Csernus Imre: A Nő - Csajsziknak

4/5

Időnként bele-bele lesek az ilyen önfejlesztő, pszichológiai témájú könyvekbe. Mert azt ugyan már rég tudom, hogy elolvasásuktól az életemet megváltoztató fordulat nem következik be, némi támpontot adnak arra nézve, mi az amit jól csinálok, és mi az, amin kellene változtatni. Aztán hogy ez utóbbi sikerül-e, és ha igen, hogyan, az már tőlem függ.

Annak idején elolvastam a Nő-t is, és meg kell hogy mondjam, (már amennyire a memóriámban megbízhatok) az egy fokkal jobban tetszett, mint ez. Konkrét okot nem tudok rá mondani, de néha úgy éreztem, ez a könyv nem engem céloz meg közönségként. Pedig elvileg de.
Ez, illetve az időnként már túlzásnak érzett ismétléseket leszámítva (mert elsőre is megértem én a dolgot, de egye fene, még a végén is lehet ismételni, de 2-3 oldalanként kissé túlzás) nem sok bajom volt a könyvvel.
Én kedvelem ennek a férfinak a stílusát, kedveltem akkor is, amikor a TV-n keresztül került a látóterembe. Sőt, középiskolásként egyszer élőben is láttam/hallottam őt, amikor egy este eljött az iskolánkba. Tetszik, hogy nem kertel. Ki mondja, ami a szívén. Lehet, ez másokat zavar, de mivel én nagyon sok mindent fojtok magamba, ez számomra követendő példa lenne. Persze nem mindig célra vezető.
Másrészt, amit mond, ír, az tényleg sokszor úgy van. Jó, attól, hogy elolvastam a dolgot, és rájövök, hogy detto ugyanazt csinálom, és ez bizony probléma, még a gond nem tűnt el. De legalább rájöttem, hogy vannak gondok, és megpróbálhatok ellene tenni valamit. Vagy nem, és akkor élhetek a saját poklomban. De rám bízza a döntést. Elmondja, miért rossz ez, és mennyivel lehetne jobb. Viszont nem döngöli bele a fejem, hogy márpedig akkor is megváltozol, és így, és ezen a módon.
Lássuk be, hogy igaza van. Mert ha te/én/a szomszéd néni nem érzi maga azt a kényszert, hogy másként éljen, akkor erőltetheted a dolgot, akkor se fogja másként csinálni. Vagy éppen csak akkor, amikor már nem figyelsz rá. Annak meg úgy nincs értelme.

Szóval, érdemes elolvasni ezt, lehet okulni is belőle, de magát a változást, és az ahhoz vezető piszok nehéz utat akkor is neked kell megtenni. Minden más humbug.

Kiadó: Jaffa
Oldalak száma: 272

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése