2016. december 30., péntek

Gomorra

Roberto Saviano: Gomorra - Utazás a nápolyi maffia, a Camorra birodalmába

3/5

Ezt a könyvet még Bsc-s koromban vadásztam le édesanyámnak, és akkor is elmélkedtem rajta, hogy el kellene olvasnom. Hm, így 6 évvel később sikerült is sort kerítenem rá.

Be kell vallanom, hogy őrjítően lassan haladtam az olvasásával. Ebben persze benne van vastagon az is, hogy nem könnyű ennyi erőszakról és ármánykodásról olvasni, mivel ebben az esetben valós emberek halnak meg. Olyanok, akiket otthon várnak, akiknek épp olyan álmai és vágyai voltak, mint nekem, vagy neked.

Másrészt kicsit száraz a kötet, legalábbis én úgy éreztem. Hajtott a vágy, megtudni minél többet erről a világról, mely számomra idegen, de a sok ismeretlen név sokszor untatott vagy összezavart. Biztos, hogy sokkal "kellemesebb" olvasmány ez, ha olyan valaki kezébe kerül, aki azért nagyjából képben van ezekkel a dolgokkal.

Ennek hiányában kicsit katasztrófaturistának éreztem magam, aki elszörnyülködik azon, mik történnek a világban. Persze, szörnyű volt olvasni, hogy a munkanélküliség és egyéb más okok miatt milyen életre vállalkoznak az ott élő fiatalok, s hogy egyeseknek mennyire keveset ér az ember élet. Vagy éppen megdöbbentő volt látni, ahogy lassan összeállt a kirakós, és megpillanthattuk, hogyan kapcsolódik minden mindenhez, és hogy irányítják a klánok/családok az élet szinte minden területét. Egyrészt óhatatlanul fejet hajtottam azok előtt, akik ezt az egészet megálmodták, és megvalósították, de közben megrémiszt, hogy mire nem képes az ember, ha hatalmat akar. Vagy a korábban megszerzett hatalmát akarja megtartani.

Mindezek ellenére is érdekes olvasmány volt, és nem bántam meg, hogy a kezembe vettem. Most kacérkodok a gondolatával, hogy a sorozatba is belenézzek, bár ha csak feleolyan véres lesz, mint a könyv, akkor is fel kell kötnöm a gatyám.

Kiadó: Partvonal
Oldalak száma: 350

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése