2019. március 4., hétfő

Mindfulness

Anna Black: Tudatos jelenlét a munkában

3/5

"Életünk nagy részében olyanok vagyunk, mint a repülőgép, amit robotpilóta irányít.
De aki hagyja, hogy figyelme elkalandozzon attól, ami éppen megtörténik vele, az lemarad saját életének tekintélyes részéről. A mindfulness meditációs gyakorlatok segítségével a munkahelyünkön is képesek leszünk teljes valónkkal, tudatosan jelen lenni a pillanatban.
A munkahelyi stressz a modern élet egyre gyakoribb jelensége. A szükségesnél hosszabb munkaidő és a gyakran betegen is vállalt munkavégzés kultúrája miatt egyre többet vagyunk a munkahelyünkön. Ha pedig végre elszabadulunk, gyakran képtelenek vagyunk kikapcsolni a munkahelyi problémáinkat.
Az ősi buddhista gyakorlaton alapuló tudatos jelenlét meditációjának munkahelyi alkalmazásával azonban képesek leszünk tudatosítani a rögzült, negatív gondolatokat és rossz reakciókat, valamint megtanuljuk felismerni és kezelni a közelgő stressz előjeleit."


Már korábban próbálkoztam egy másik könyvével a hölgynek, az nem hozott igazán lázba. Ennek ellenére kíváncsi voltam, tud-e valami olyasmit mondani, mutatni, ami segíthet mondjuk a stressz kezelésben, a munkahelyen.

Sok újdonságot nem tudtam meg. Leszámítva azt, hogy rájöttem, ez a fajta vonulat nem az én zsánerem, és valami más utat/módot kell arra találnom, hogy higgadt, kiegyensúlyozott legyek.
Ettől persze nem lesz rossz ez a könyv. Van nem egy olyan ismerősöm, aki a könyvben olvasottakhoz nagyon hasonló technikákkal tudja magát akár percek alatt is zen állapotba juttatni (amit nagyon irigylek tőlük). Szóval ha esetleg te is olyan ember vagy, akkor remek segítség lehet, mert számos kisebb-nagyobb trükköt/technikát mutat be, mellyel (ha nem is fekszik, de legalább elindulhatsz valamerre) próbálkozhatsz. És tényleg olyanok, amiket tudsz a munkahelyen is csinálni.

Az elméleti részt is rendben találtam, nem voltak benne olyan állítások, amiktől a biológus énem sikítozva rohant volna ki a szobából (ne kérdezd, volt már rossz tapasztalatom). Nem ettől fogjuk megváltani a világot, de itt az ember amúgy is maximum magát szeretné megváltani.

A kivitelezése pedig kifejezetten tetszett, színes, vidám. Jó volt kézbe venni és felcsapni.

Nem sok ilyen könyvet olvastam még eddig, így nincs igazán mihez hasonlítanom. Úgy érzem, itt jobban elmagyarázza az alapokat, mint a másik kötetben. Legalábbis itt közelebb tudta hozni hozzám a technikákat, arról nem tehet, hogy nekem nem jöttek be.
Ha valaki kacérkodik az ilyesmivel, szerintem olvasson bele, és próbáljon ki néhány gyakorlatot. Mert a puding próbája az evés és tényleg csak utána fogja tudni (és még nem is feltétlen az első után, hanem még párszor fusson neki), érdemes-e ezt tovább forszírozni, vagy más utat kell keresni.

Kiadó: Partvonal
Oldalak száma: 144

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése