2011. december 24., szombat

Karácsony, kicsit másként

Christopher Moore: A leghülyébb angyal
4/5

Egy nappal karácsony előtt kerestem valami történetet, hogy ne csak filmekkel és zenével hangolódjak már a dologra. Mivel Fable aktuális könyveit és a Karácsonyi éneket tavaly már olvastam, idén valami újat szerettem volna. Így esett a választásom erre a történetre.
Az írónak eddig még csak egy könyvét olvastam, Biff evangéliumát, és az tetszett, így belekezdtem ebbe is. Nem egészen azt kaptam, amit vártam...

Pine Cove-ban karácsonyra készülődnek az emberek. De az idei szeretet ünnepe úgy néz ki, más lesz, mit az eddigiek.
Ezt biztosítja a hirtelen elhalálozott "télapó", az időnként elboruló rendőrfeleség, a napszemüveges gyümölcsevődenevér, és minden helyzetben higgadt gazdája, egy nem teljesen komplett angyal és...zombik.
Nem vagyok ellene a morbid humornak, sőt kifejezetten szeretem. (Anyám legnagyobb bánatára.) Szerintem a legszokatlanabb mesék is lehetnek aranyosak, pl: Nightmare before Christmas...Nos, morbidnak ugyan morbid, de nem annyira vicces.
Voltak jó pillanatok, amikor felnevettem, vagy elmosolyodtam. És mivel rövid kis könyvecske, gyorsan is a végére értem. De...nagyjából ennyi is az erénye a történetnek.
Kicsit összecsapotnak éreztem, néhol pedig kifejezetten erőltetetnek. A cím pedig annyira nem fedi a valóságot, mert a zombik többet szerepeltek a könyvben, mint Raziel, az angyal.
Egyszeri elolvasásra jó, de nem hiszem, hogy többször a kezembe veszem. Tegnap esti kikapcsolódásnak tökéletes volt, de remélem az ünnepek alatt azért jobb könyveket fogok olvasni.

Kiadó: Agave
Oldalak száma: 198

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése