2012. április 18., szerda

Egy új év az iskolában, avagy mi történt 10 b-ben

Leiner Laura: Szent Johanna gimi 3. és 4. része
5/5

A tavaszi szünetben folytattam a sorozatot. A harmadik részben Reniék a 10.b-ként igencsak kitesznek magukért, osztály még ennyiszer nem volt büntetve a gimiben, mint ők. Ám az osztályközösség jó, így nem árulják el egymást...az esetek nagy többségében.
Ez az év a szerelemről szól, a változásokról, a magányról és valamilyen szintig a búcsúról is. Mivel nem akarok nagyon spoileresen írni, inkább nem mennék bele, hogy ki kivel jön össze, akit érdekel inkább olvassa el. (Nem, sajnos Cortez és Reni még nem találnak egymásra :D.)

Ami továbbra is megfog, az a humor, a hangulat. Illetve kezdjük egy kicsit a többieket is jobban megismerni, bár még mindig vannak olyan szereplők, akik meghúzódtak a háttérben, és azon kívül hogy folyton csínyeken törik a fejüket más nem derül ki róluk :).
Bekerülnek új szereplők is a képbe, őszintén szólva nekem sem Dorián, sem Viki nem szimpatikus. Na de ez persze csak az én véleményem. Az egyik nem tud veszíteni, a másik meg azért tűnik menőnek, mert másokat fikáz...
Mindezek mellett nagy történéseket ne várjon az ember. De nem is kell, ha jól rémlik, ennyi idősen ezek az apróságok tűntek a világ közepének. Hogy ki tetszik nekem, én kinek tetszek, hova megy az osztály kirándulni stb.
Ami még mindig nem tetszik, az az ismétlések. Már az első kötetben is megértettem, hogy mit jelent, ha Renit a szülei Renátának hívják, és hogy az anyja nem tud főzni, meg hogy egy csomó tinikezelő könyvet olvasnak a szülők. Ezeket miért kell még 100x elolvasnom? O.o
Na meg kicsit túlzásnak éreztem a szilveszter után a szülők reakcióját Reni esetében, de ez csak azt jelenti, hogy én nem feltétlenül csinálnám így, ha gyerekem lenne.

Kicsit minden szereplőről változott a véleményem, az első két kötethez képest.
Reni számomra még mindig kicsit idegesítő a teszetoszáságával, és reggeli hisztijeivel, de már alakul, úgyhogy reménykedek.
Cortezből már nem csak azt láttam, hogy ő a menő srác...bár még mindig elég sok a homályos folt.
Ricsi a bandából eddig is szimpatikus, de egyre inkább az.
Virág...nem tudom. Ennyire egyszerű lélek nem lehet, eléggé le lett szegény butítva, és erre mindig felhívják a figyelmünket...érdekes.
Dave, no lám, őt is kissé jobban megismerhetem. :)
Arnold. Várható volt, de azt azért sajnálom, hogy elmegy a suliból...
Kinga: Aki megmondja az igazságot, méghozzá úgy, hogy fáj. Leginkább a másiknak. De tény, hogy egyre inkább úgy érzem, segíteni akar, nem csak terrorizálni.
Máday: Lol, az én középiskolás reggeleimet tuti feldobta volna XD.

Ha tinédzser vagy, és nem tudod mit olvass, vagy annyira nem szeretsz, akkor ezt a sorozatot nyugodt szívvel tudom ajánlani.
Ha idősebb vagy, akkor pedig azért, mert szórakoztat, kikapcsol. Nem a világot váltja meg, de nekem néha többet jelent az, hogy egy fél napra nem kell a saját problémáimmal foglalkozni.

Kiadó: Ciceró
Oldalak száma: 458, 444

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése