2011. április 4., hétfő

Varázslatos világban

J.K.Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
4,5/5

Amikor először kezembe vettem a könyvet 10 éves voltam, és fogékony minden fantáziadús történetre, így hát én is beleestem a Potter lázba. Rengetegszer olvastam újra és újra ezt a kötetet. Aztán ahogy telt az idő, és meglett a teljes kötet, lassan elsikkadt az az érzés, amit régen kiváltott.
Most, amikor ismét kézbe vettem, mint egy régi jó barát üdvözölt. A történet már annyira nem fogott meg, de még halványan felrémlett az a varázs, ami régen magába szippantott.
Harry Potter, aki a világ legnagyobb fekete mágusának támadását csodálatos módon túléli, mugli rokonaihoz kerül. Akik minden módon igyekszenek kiírtani belőle a hajlamot a varázslatra, ám sikertelenül. A fiatal fiú felvételt nyer Roxfortba, ahol is megkezdi tanulmányait, hogy végül varázsló legyen. Mindeközben természetesen szerez barátokat, ellenségeket, keveredik bajba. A könyv egy roppant részletes világot fest elénk, ahol minden lehetséges, és ahol minden meg is történik. De ez a könyv szerintem nem véletlenül ifjúsági könyv. Lehet kedves történet, vagy pihentető kikapcsolódás nekünk is, de emlékeimet felidézve az igazi titkot a gyerekek előtt lebbenti fel. És ezzel nincs is semmi baj, hiszen az írónő remek munkát végzett, mind a szereplők kidolgozásában, mind a helyszínekében, és ehhez egy különleges hangulat társul. Nem mondom, hogy egy három évesnek ebből mesélnék esténként, de egy 10-11 év körüli gyermekkel már élvezetes kirándulást lehet tenni ebben a világban, és végig izgulni az ifjú Harry kalandjait, és remélni végül a jó győzelmét.

Kiadó: Animus Kiadó
Oldalak száma: 286

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése