2011. június 2., csütörtök

Család

Raana Raas: Csodaidők 1. -Az ogfák vöröse
5/5

Nem hiszem, hogy kapásból magyar írókat kapunk elő, ha olvasni szeretnénk valamit. Nincs semmi bajom azzal, hogy külföldi írók/írónők könyveit olvassam, sokuk nagyon jól ír, és nem csak pénzt akar keresni, hanem mesélni szeretne arról a világról, amibe bejáratos. A nagyobb baj az, hogy lassan az itthoni tehetséges embereket nem vesszük észre, vagy csak félünk tőlük. Ki tudja miért alakult ez így?
Én úgy gondolom, mindennek adni kell egy esélyt. Így hosszú egymást kerülgetés után, megrendeltem a Csodaidők sorozatot, és amint egy kis időm akadt, bele is vágtam.
Nem tudtam mit várjak. De reméltem, hogy nem lesz baj, hiszen egészen kiskorom óta tágra nyílt szemekkel néztem azokat sci-fi sorozatokat a tv-ben, ahol különböző bolygókra mentek, új fajokkal ismerkedtek az emberek. (Arra inkább nem térek ki, ezen sorozataim milyen érzéseket váltottak ki szüleimben :D).

Első pillanatra tényleg sci-fi, ahol több bolygón élnek az emberek, és technikájuk előrehaladottabb annál, amit mi eltudunk képzelni. Másodszor azonban inkább egy családregénye. Ahol a sok-sok szál egy ponton összefut, és onnan együtt haladnak tovább, színesítve a látható mintázatot. Yaan, Judy, Giin és a többiek...mind ismerősek már. És ha nem is mindent úgy éltem meg mint ők, sok érzésük ismerősen köszönt vissza. Ahogy valószínűleg mindenkinek, még ha mások is azok az ismerős helyzetek. Mivel még csak az első köteten vagyok túl, nem tudhatom merre vezetnek ezek a szálak. De kíváncsian fogom kísérni Yaant a kiképzése során, Judy-t, amint felnő, Giin-t, amint apaként helyt áll. És eközben élvezni fogom a magyar nyelv finomságait, amelyeket leginkább az tud igazán kihasználni, akinek ez anyanyelve. Hagyom hogy magával sodorjon a történet, én is a család részese legyek.

Kiadó: Animus
Oldalak száma: 448

2 megjegyzés:

  1. Engem is itt vár a polcon a könyv, már elég rég. Csak elő kellene venni. Én csak az első részét vettem meg.:) Sose lehet tudni.

    VálaszTörlés
  2. Én is óvatosan barátkoztam a gondolattal, hogy belekezdek...de aztán nagyon megtetszett. Ha neked is tetszeni fog, és kell majd a folytatása, szívesen kölcsönadom :).

    VálaszTörlés