2012. április 7., szombat

Mikor egy döntés életet vagy halált jelent

Singer Magdolna: Áldatlan állapot
5/5

A könyvre még molyon figyeltem fel, egy ismerősöm, akinek általában az ízlése megegyezik az enyémmel olvasta és jókat mondott róla. Így hát felraktam polcra, hogy ha összefutnék vele, akkor eltudjam olvasni. Ezt most sikerült, az Egyetemi könyvtárban komolyan mondom kincsek vannak elrejtve! Lekaptam a polcról és már spuriztam is az órámra.

A téma nem egyszerű. Szerintem a legtöbb nőben felmerül, még akkor is, ha épp nem várandós. Vajon, ha kiderülne, hogy gyermeke nem egészséges, akkor elvetetné? Vagy vállalná a küzdelmet, és felnevelné?

A könyvben mind a 2 döntést meghozó anyukák szólalnak meg, valamint szülésznők, orvosok, bábák...szóval igyekeztek minden oldalról bemutatni nekünk ezt a helyzetet.
Senkinek sem könnyű. Az orvosnak sem, a szülőnek sem. Sajnos én most is úgy érzem, hogy a társadalom továbbra sem tolerálja a nem tökéletes gyermekek megszületését, és inkább az elvetetés felé "lökdösik" a kétségbeesett szülőket. Pedig egy ilyen helyzetben egy kis időt adni kellene nekik, hogy áttudják gondolni, tényleg ezt akarják-e. Végülis mégiscsak az ő gyermekük, még ha nem is "hibátlan".

Elgondolkodtató volt olvasni a nők beszámolóit, hogy élték meg azt, ha elveszítették a gyermeket, és azt hogyha mégis vállalták.
Nem csak szomorú részek vannak benne, bár tény, hogy főként az dominál.
Sajnálatos, hogy a várandóság, aminek örömnek kellene lennie a szülők életében, félelmetessé, feszültté és rettegéssel átszötté válik napjainkban. Pedig mekkora csoda, ha egy új élet kezd el kibontakozni.

Elolvasva a könyvet, még mindig nem tudom, én ilyen helyzetben mit döntenék. Remélem sosem leszek rákényszerítve. De jó, hogy van egy ilyen kis könyv, ami bemutatja a lehetőségeket, mert legalább van esélye az embernek átgondolni a dogokat. Mert nem hiszem, hogy ott lesz, vagy képes hirtelen megtenni ezt.

Kiadó: Jaffa Kiadó
Oldalak száma: 204

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése