2012. május 2., szerda

Állatvilág és az ember

Jane Goodall, Gail Hudson, Thane Haward: Nálatok vannak még állatok?
5/5

Már a megjelenése óta szemeztem ezzel a könyvvel, ahányszor könyvesboltban voltam, mindig kézbe vettem, megnéztem, elolvastam a fülszövegét. Hogy miért is nem vettem meg? Mert nem egészen tudtam, mit várhatok tőle. Féltem, hogy valami száraz, tényeket felsorakoztató könyv lesz csak. Olyanból pedig van már pár otthon.
Aztán megtaláltam az egyetemi könyvtárunkban, és kivettem...

Az ember azt hiszi, minden amit lát, és körbeveszi, az az övé. Érte van,azt tesz vele amit akar. Ha úgy tartja jónak elpusztítja. Majd lesz helyette más, nem?
Biológus hallgató vagyok, és szinte minden évben van egy-két olyan óra, ahol felhívják a figyelmünket arra, hogy amióta az ember megjelent, az állatok és növények kihalása felgyorsult. És hiába tudnak ma már róla, még sem mindig tesznek ellene.
Ez a könyv azokat a történeteket szedte össze, amelyek arról szólnak, hogy egy-egy elhivatott ember, vagy csoport, hogyan mentett meg fajokat a kihalástól. Egyik sem volt könnyű munka, hol az emberi előítélettel, hol a törvényekkel, hol pedig más természetvédőkkel kellett megbirkózni. De nem adták fel, és végül sikert értek el.

Ha jobban belegondolok, kicsiként ilyennek képzeltem el azt, hogy majd milyen leszek felnőttként. :) Ha nem is pont olyan, mint a könyvben szereplő emberek, de azért valami hasonló.

Olyan jó lenne, ha nem csak egy maroknyi ember aggódna az élővilágért. Mert ez nem csak az ő problémájuk. A miénk is. Mindenkié, aki itt, ezen a Földön szeretne élni. És a gyermekeinkké, mert elvileg rájuk fogjuk majd hagyni. Ha lesz mit.

Kiadó: Nyitott Könyvműhely
Oldalak száma: 448

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése