2015. augusztus 8., szombat

Papírsárkányok

Khaled Hosseini: Papírsárkányok

5/5

Már napok óta ülök ezen az értékelésen. Valahogy nem akart összeállni, vagy túl általános volt, vagy semmilyen, túl dagályos, vagy semmi kedvem nem volt vele szenvedni. De most!
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy valamikor még általános iskolás koromban olvastam én már ezt a könyvet. És akkor is tetszett. De ez csak akkor jutott eszembe, amikor már felcsaptam a könyvet, és bizonyos epizódok ismerősen köszöntek vissza.

Azt már az elején ki lehet jelenteni, ez nem egy könnyű olvasmány. És nem is éppen rózsaszín, szálldosó Én kicsi pónim-okkal nyakon öntve. Ez a történet rólunk, emberekről szól. Arról, hogy bizony gyarlók vagyunk, hogy időnként megfutamodunk, hogy mikre vagyunk képesek akár irigységből is. De ott van benne a remény. Mert minden rossz tulajdonságunk ellenére is, bennünk van a lehetőség, hogy jobbak, többek legyünk. Van, aki tud ezzel a lehetőséggel élni, van aki nem.

Habár Amir alakja nem lett a kedvenc szereplőm, nem is utáltam meg. Szörnyű érzés lehet, ha azt tapasztaljuk, a szülőnknek nem vagyunk elég jók. Hiszen gyerekként talán az egyik legnagyobb motivációnk az, hogy nekik akarunk megfelelni, azt akarjuk szeressenek és büszkék legyenek ránk. Ettől megfosztva...nos, csodálom, hogy nem lett egy teljesen eldeformálódott lélek belőle.

Haszan azaz ember, aki lenni szeretnék, de sosem leszek. Én sem ennyire önfeláldozó, sem ennyire jó nem tudok lenni. Persze törekedni lehet. Csodáltam a hűségét, a hitét, hogy lesz jobb is az élet. Talán naiv is volt, de néha nem árt az sem.

Amir apja tőlem teljesen távol álló személyiség volt, talán rá tudom azt mondani, hogy hiába értem ésszel, miért viselkedett így, a szívemmel elítélem érte.

Ebben a történetben az emberi sorsok összefonódnak, majd elválnak, de mindenféleképpen nyomot hagynak. A másikban, és az olvasóban egyaránt.
Mi pedig ha titokban is, de elgondolkozhatunk, vajon mi, hogy cselekedtünk volna? Jobbak, vagy rosszabbak lennénk, mint a megírt alakok? Nekünk lenne-e esélyünk, hogy ismét jók legyünk?

Kiadó: Libri
Oldalak száma: 448

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése