2015. augusztus 8., szombat

Változnak a dolgok






Őszintén szólva elgondolkoztam, hogy ez ebbe a blogba, vagy inkább a személyesbe menjen, de mivel végső soron a könyvekről szól, így ide teszem.
Mindannyian változunk, akár örülünk ennek, akár nem. Így az olvasási és vásárlási szokásaink is mások lesznek. Új dolgok jönnek hozzá, míg a régiek kikopnak. Vagy csak én öregszem. (Bár erre általában heves felmordulás a válasz, a nálam idősebb barátaim részéről, és közlik, hogy ott van még a seggemen a tojáshéj, szóval inkább maradjak csöndben. Lehet, igazuk van.)
Ettől függetlenül az elmúlt napokban újra és újra rácsodálkoztam, hogy mennyire másként viszonyulok az olvasáshoz, a könyv vásárláshoz, az akciókhoz stb.

Miután hátul gombolós korszakomban rájöttem, hogy az olvasás jó dolog, és kifejezetten élvezem, rávetettem magam a könyvekre. Érdeklődési köröm akkor is elég tág volt, kicsit mindenbe belekóstoltam, aztán vagy tetszett vagy nem. Ahogy nagyobb lettem, kiütközött rajtam egy birtoklási vágy. Így hiába is jártam rendszeresen könyvtárba, anyám legnagyobb meglepetésére a nagyon tetszetős könyveket sorra megszereztem magamnak. És ebből a szokásomból évekig nem is adtam alább.
Vagyis úgy évi 15-30 könyvvel gazdagodtam, attól függően, hogy a szülinap+névnap+karácsony mennyire volt gazdag.
Aztán jött a pillanat, amikor elkezdődött a nyári munka, és eredményeként még több pénz állt a rendelkezésemre. Az eredmény:




 Persze azért belátható időn belül csökkenteni kellett ezt a költekezést, egyszerűen a helyhiány miatt.
De azért néhány könyv így is becsúszott. És ebbe a családom, és a baráti köröm is belenyugodott.
Pedig a könyvtárlátogatásaim, és kölcsönkéréseim száma sem csökkent, szóval igazán elégedettnek kellett volna magam érezni. Mégis, hajtott valami belülről, és csak akkor voltam nyugodt, ha a magaménak tudhattam a könyvet, akkor is, ha mindössze egyszer olvastam, és azóta se. És szerintem nem is fogom.
Nyári gyerek vagyok, és a névnapom is erre az időszakra esik, és általában a nagyobb akciók is ilyenkor vannak, úgyhogy kész életveszély volt könyvesboltba menni velem, mert 10 perc alatt a fél készletet magamnak akartam. :D

Tegnap barátommal mentünk könyvesboltokba, bár nem ez volt a fő célpont, ha már arrafelé vannak, akkor nem lehet őket kihagyni. :)
És szó se róla, most is rövid idő alatt összeszedtem magamnak olvasandó könyveket, egyiknél se éreztem azt a késztetést, hogy ezt most, azonnal, nyomban! És belegondoltam, hogy az utóbbi években, bár talán idén a legjobban, alig vettem könyvet. Inkább könyvtár, vagy e-formátum. Legalább a polcaim felsóhajthattak a megkönnyebbüléstől.

A másik, amiben sokat változtam, és most megint, az a műfaj. Általános iskolásként, és középiskola elején is főleg a klasszikus irodalom vonzott, na meg amit a könyvtárban téblábolás közben megláttam, és érdekesnek tartottam.
Aztán megjelentek a különféle ifjúsági, szórakoztató művek, amik a maguk nemében nem rosszak, de néha kezdenek unalmasnak tűnni a számomra.
És most megint inkább a komolyabb, klasszikus irodalom, valamint a sci-fi, fantasy az, ami vonzani kezdett. Meglátjuk, ez meddig lesz így. Persze kikapcsolódásként most is simán elolvasok egy ifjúsági regényt, vagy akár egy mesekönyvet is, hiába nem feltétlenül én vagyok a célközönség.

Furcsa belegondolni, hogy már nem hoznak úgy lázba az új megjelenések, nem lesem állandóan az akciókat, és nem ismernek névről az eladók. De talán nem is baj, mert így azt a keveset, amit mégis megveszek, nem egyszer olvasósnak tartok, és tényleg nagyon akarok. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése