2016. július 10., vasárnap

Az üstökös lángja

Bán Mór: Hunyadi - Az üstökös lángja

4/5

Ahhoz képest, hogy általában ritkán kerülnek a kezeim közé történelmi könyvek, most mégis, sorozatosan van szerencsém olvasni ebben a témakörben. Hála az égnek, csak jók kerültek a szemem elé, szóval nincs okom panaszra.

Ahhoz képest, hogy nem mostanában olvastam az első részt, meglepően hamar belerázódtam a történetbe. Nekem tetszik az, hogy egyszerre két történetszál szövődik a szemünk előtt, és kifejezetten tűkön ülök, mikor fognak összeérni, de attól még jó messze vagyunk, érzésem szerint.
Mondjuk tény és való, hogy érdekesebb Jankó életét követni, mint a szép öregemberét, bár most arrafelé is felpörögtek az események.

Nem sok mindent tudtam arról, hogy Hunyadi Velence ellen foytatott háborúban is szerepet kapott, úgyhogy éntőlem akár pont így is történhettek a dolgok. Addig, amíg így van megírva egy történet, hogy szinte mindent magam előtt látok, és megelevenednek a szereplők minden jó és rossz tulajdonságukkal együtt, addig nem azon gondolkodom, mi igaz belőle. Maximum a legvégén, mikor letettem a könyvet. De lássuk be, ezek a dolgok oly régen történtek meg, hogy mindent pontosan sose fogunk ismerni. És ráadásul nem is feltétlen történelem könyvként olvasom, szóval ennyi ferdítés belefér.

Ebben a részben János sokkal kedvelhetőbb személyiség volt, felnőttesebb viselkedése közelebb hozta hozzám. Mindemellett ha kellett, tudott viccelődni és szórakozni, tehát nem esett át a ló tulsó oldalára. Mindenesetre nem irigyeltem, hogy ennyi időt kellett távol töltenie a családjától. Én már azt rosszul viselem, hogy csak hétvégén látom a barátomat, hát még ha csak évek múlva látnhatnám...

Vitéz is megváltozott, róla nem döntöttem még el, hogy kedvelem-e vagy sem. Az tény, hogy ki áll Hunyadi mellett, és úgy vigyáz a családjára, mint a sajátjára. A többit meg majd még meglátom.

Az átok oldala továbbra is kissé furcsa számomra, de már nem zavar annyira. Bár nem tudom, mi szükség van rá, de ez fakadhat hiányos tudásomból is.

Szóval, ha szórakozni vágysz, és kicsit szeretnél a magyar történelem idején visszafelé haladni, akkor ezt a sorozatot bátran ajánlom. Kikapcsol, magával ragad. És kíváncsivá tesz a folytatásra, mert tudni akarod, kivel mi történik.

Kiadó: Gold Book
Oldalak száma: 420

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése