2013. január 26., szombat

Révülj velem

Böszörményi Gyula: Gergő és az álomfogók
4,5/5

Gergő igyekszik élni a tinédzserek mindennapi életét, ám ez igen nehéz, ha az embert álmában egy kölyökfarkas követi és próbálja rábeszélni arra, hogy higgye el, minden valóság, ami ott történik, az édesanyja beszélget a növényekkel, s mindemellett mostohaapját és testvérét is el kell viselnie. Erre már csak hab a tortán amikor meghívót kap az egész család a Vajákosok, Táltosok, Énekmondók, Sámános és Egyéb Révülők Találkozójára. Vajon elfogadják-e ennek a különös, színes világnak a létezését, és vajon időben? Mert valaki az életükre tör, és a Sárkány is ébredezik...

Még szerintem általános iskolás lehettem, amikor ezt a sorozatot megkaptam. Akkor faltam a sorait, de olyan rég volt, hogy újra szerettem volna olvasni, hogy emlékezzek. :). Nem csalódtam, ugyanúgy elvarázsolt ez a világ, mint anno. Tény, hogy nem Roxfort kapui között játszódik a történet, de talán pont ezért volt még érdekesebb számomra. Itt bizony sámándobokkal révülnek Álomföldre a sámánok, akiknek saját segítő állata van, és révülő neve véletlenül sem egyezik meg az éber nevével. Emellett találkozhatunk még lidérc kompániával, akik bármennyire is igyekeznek másképp tenni, a szívük mégiscsak a helyén van, na meg álomfogókkal és egyéb álomlényekkel.

A Réti család is szerethető, Botlik Dénes cipőivel, Zsófi, aki viselkedésében leginkább hasonlít rám, Boglárka, aki ért a növényekhez (tarthatna nekem némi továbbképzést, mert én antitálentum vagyok, ha növényekről van szó), még Gergő is, bár néhol már kifejezetten idegesített.
Kölyökfarkas meg egyenesen imádni való :D. Ide nekem egy segítő szellemet!

Anno egészen a legvégéig nem jöttem rá, ki a Holló, nem tudom, hogyha nem olvastam volna, akkor most milyen hamar jövök rá. Mindenesetre egy nagyon jól kidolgozott világba leszünk elrepítve, ahol a legtöbb felmerülő kérdésre választ kap az olvasó, és mindemellett nagyon sok színes élménnyel lesz gazdagabb. Én mondjuk jobban szerettem azokat a részeket, amik az álomvilágban játszódtak. De ez csak az én véleményem.

Amúgy a félpont levonás Gergő személye miatt van. Kicsit zavaró volt, hogy napközben teljesen elzárkózott a révülők világától, hiába lépdelt közöttük, bezzeg mikor álomba merült simán elfogadta, hogy képes az álmait irányítani. Akkor ezt nem kellene nappal is így gondolnia?

Főként azért fiataloknak ajánlanám a könyvet, de ha valaki vágyik egy mesére, akkor bármilyen korosztályban leveheti ezt a könyvet a polcról.

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalak száma: 544

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése