2012. június 29., péntek

Egy palota nyomában

Diana Wynne Jones: A vándorló palota
4/5

Már régóta szerettem volna ezt a könyvet elolvasni. Még régebben egy részét láttam a belőle készült anime-nek, és felkeltette a kíváncsiságomat.

Sophie három lánytestvér közül a legidősebb, és úgy érzi pont ezért semmi érdekes nem fog történni vele, és életét kalap varrogatással fogja tölteni. Ám amikor a Puszták boszorkánya elátkozza, minden megváltozik. Idős hölgyként már nem fél annyira az élettől, és Howl, a hírhedt varázsló palotájában húzza meg magát.

Nem is tudom. Lekötött, és amíg olvastam, addig szinte láttam magam előtt a dolgokat, a mozgó palotát, a tűzdémont...de amint letettem, mintha egy pillanat alatt megfeledkeztem volna róla. Aranyos történet, a szereplők ellen sem volt kifogásom igazából...és mégis. Nekem valami hiányzott belőle. Vagy csak rosszkor találkoztam a történettel, ki tudja.

Ha valaki egy kis varázslatra, mesés elemekre (pl: hétmérföldes csizma) vágyik, akkor szerintem nyugodtan próbálkozzon meg ezzel a művel. Mert komoly dolgot nem tudok felhozni ellene. Kidolgozott karakterek, érdekes történet, a jó és rossz harca. Minden meg van ahhoz, hogy jó történet legyen.

Kiadó: Pongrác kiadó
Oldalak száma: 320

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése