2014. április 18., péntek

Austenland

Shannon Hale: Austenland - Vakáció Mr. Darcyval

4/5

"Jane fiatal New York-i nő, aki mintha képtelen volna rátalálni az igazira – talán azért, mert titokban megszállottan rajong Mr Darcyért, ahogyan Colin Firth játszotta a Büszkeség és balítélet BBC adaptációjában.
Ám amikor egy jómódú rokona örökül hagy rá egy Austen-mániás nők számára kitalált, angliai vakációt, Jane ábrándjai arról, hogy megismerkedjen a tökéletes, régensség korabeli úriemberrel, hirtelen valóságosabbá válnak, mint azt valaha is képzelte volna.
Vajon ez a hamis austeni világba tett utazás elég lesz-e ahhoz, hogy Jane mindörökre lerázza magáról megszállottságát? Vagy álmai esetleg valóra válnak, és megleli a maga Mr Darcy-ját?
A történet magával ragadó, elbűvölő és csupa empátia. Shannon Hale mindnyájunkból kihozza a benne szunnyadó Jane Austen rajongót."

Oké, bevallom töredelmesen, ha valaki azt mondja Jane Austen, akkor nekem is kapásból a Büszkeség és balítélet ugrik be elsőnek. Jó párszor olvastam a könyvet, és akárcsak Jane, én is imádom a BBC minisorozatot. (Valljuk be lányok, hogy egy olyan Mr. Darcyért mi is sok mindent megtennénk.) Így egyszerre voltam kíváncsi erre történetre, és féltem is tőle, mert bizony magas lécet kellett átugrania. És sikerült neki. Ez már csak abból is látszik, hogy 3 nap alatt elolvastam. Szórakoztató, könnyed, romantikus történet, kikapcsolódásra ideális.


Jane keresi az igazit. Ez mint tudjuk, nem olyan egyszerű, mint rózsaszín álmainkban elképzeltük. De úgy tűnik, mintha mindig rosszul választana. Miközben rövid múltba pillantásokkal megismerjük a korábbi kapcsolatait, a jelenben azt követhetjük figyelemmel, hogy egyre jobban belehabarodik egy kitalált alakba.
Austenland talán az utolsó lehetősége, hogy belássa, Mr. Darcy nem létezik. Vagy ha ez mégsem sikerül, akkor is kellemesen fog szórakozni, nem igaz?

A történettel egyetlen bajom volt csupán, Jane alakja. Olyan kis tedd ide, tedd oda leányka, akivel megtörténnek a dolgok. És a szokásos ingadozás a két férfi között...itt mondjuk jobban megértettem a kérdést, hiszen elvileg a valós és a fantázia világot jelképezte a kertész és Mr. Nobley, de akkor is.

Maga az alapötlet nagyon tetszett, mert szerintem nem vagyok vele egyedül, hogy néha-néha elábrándozok azon, milyen is lehetne ebben a világban élni. Persze valószínű, hogy néhány nap után sikítva menekülnék vissza, de ez már más kérdés. Pár napra biztosan kipróbálnám én is az Austenland nyújtotta szolgáltatásokat, hogy átérezzem a hangulatot a világnak. De nem tudom, hogy 3 héten keresztül el bírnám e viselni.
Ráadásul engem egy idő után biztosan zavarna a gondolat, hogy a férfiak, akik a szépet teszik nekem és hölgy társaimnak, tulajdonképpen színészek, akik ezért vannak megfizetve. Ennyit a romantikáról...
És mégis, eltudom képzelni, hogy ha létezne ez az igencsak exluzív hely, akkor bizony megtalálnánk azon nőket, akik itt a könyvben is felbukkantak. Nem tudtam eldönteni, hogy szórakozzak rajtuk, vagy sajnáljam őket, mindenesetre érdekesebbé tették a történetet, az fix.

Egy világ, ahol te magad is színész leszel, és ha hagyod, akkor el fog varázsolni. Kiélvezheted minden percét, de néha nem árt észbe idézni, hogy ez bizony egy szépen felépített álom.

A könyvért köszönet illeti a  Könyvmolyképző Kiadót.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése