2015. június 4., csütörtök

Utazás Tündérfölde alá

Catherynne M. Valente: A lány, aki Tündérföld alá zuhant és a tivornya élére állt

5/5

Már az első kötet megvett kilóra, így nem is volt kérdés, hogy a folytatást is olvasnom kell. A nagyobb probléma a mikor? volt. Végül persze csak sikerült előkeríteni a könyvtárból, és én ismét egy ismerős, mégis ismeretlen világba indulhattam el.

Szeptember az első útja után várta azt, hogy lehetősége legyen visszamenni a barátaihoz. Ám sokáig úgy nézett ki, ez a lehetőség igencsak váratni fog magára. Persze hősnőnk nem adta fel, és egy napon sikerült átjutnia a másik világba...még ha nem is egészen oda, ahova szeretett volna jutni. És hamar rájött, hogy bizony nincs minden rendben odaát. Már megint.

Valahogy ezek a történetek nekem szólnak. (Meg még sok másik embernek.) De egyszerűen elvarázsol az írónő. Hihetetlenül tehetségesen szövi össze az általunk ismert mese/monda motívumokat az ő saját kreálmányaival. És a végén valami jobbat, üdítően újat kapunk. Nem volt olyan fejezet, ahol ne csodálkoztam volna rá ama élénk fantázia világra, amibe belépést nyerhettem.
Ehhez jön a remek írásmód, vagyis tényleg olyan volt, mintha én is ott lettem volna. Persze, az érzést megtámogatták a rajzok is, amelyek kifejezetten illenek a könyvhöz.

Ez a kötet talán még jobban is tetszett, mint az első. Komorabb egy kicsit, sötétebb, és mégis. Megfogott, nem eresztett el egészen az utolsó oldalig, és még utána is eme furcsa mesevilág vonzásában éltem. És igazából egy-egy könyv olvasásakor ezt az élményt keresem. Nem csak addig foglalkoztat, amíg olvasom, hanem utána is még bennem él a történet. Kérdések merülnek fel bennem, és tudni szeretném, azóta vajon mi történt a szereplőinkkel.

Minden szereplőt szerettem a maga furcsaságával együtt, még azokat is, akik elvileg negatív alakok voltak. Mindenkinek van árnyéka, mind tele vagyunk jó és rossz tulajdonságokkal. Még ha mi ezt nem akarjuk belátni.
Volt egy-két csavar, amire nem számítottam, és csak tátottam a számat :D. De ez csak plusz pont a szememben. Még egy mesében is jó, ha néha nem lehet kiszámítani, mi is fog történni a következő pillanatban.

Kiadó: Ciceró
Oldalak száma: 276

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése