2011. április 14., csütörtök

Tinédzser lét

Sarah Dessen: Egy felejthetetlen év
4/5

Minden gyermek életében eljön az az időszak, amikor változni kezd, már nem feltétlenül lesz az a szófogadó, a szülőknek engedelmeskedő kisgyerek. Hogy mindez a hormonok hatására történik, és velejárója az életnek, nos ez nem könnyíti meg sem a szülők, sem a gyerek helyzetét...

Sarah Dessentől ez az első könyv, amit olvastam. A tinédzser korosztályt megcélozó könyvek mindig egy kis óvatos várakozó álláspontot váltanak ki belőlem. Így volt ez most is. De meglepően olvasmányosnak találtam, gyorsan haladtam vele.
Ha valamelyik szereplő helyére kellene képzelnem magam, az egyértelműen Halley lenne, a maga visszahúzódó, komolyabb, csöndesebb stílusával. És ha őszinte akarok lenni, akkor nekem is van "Scarlett-em", akit mindenki ismer, és kedvel. A történet róluk, pontosabban a bennük bekövetkező változásokról szól, és arról,  hogyan tudnak ehhez alkalmazkodni, és kitart-e végig a barátságuk.
A könyv olyan témákról szól, amik igenis érintik ezt a korosztályt. Nem várt terhesség, a szülőtől történő leszakadás, helyünk keresése. Ezen mindenki (én is), átesik, és átesett. Ki könnyebben, ki nehezebben. Szerintem mindenki ebben a könyvben olyat, ami rá jellemző, vagy volt jellemző, ami miatt sokkal könnyebben beleéljük magunkat az olvasott helyzetekbe.
Az írónő stílusa tetszett, nem esett túlzásokba. Nem állt sem a fiatalok mellé, sem a szülők mellé. Igyekezett min dkét oldalt úgy lefesteni, ahogy az tényleg igaz, és nagyjából sikerült is neki. A lányokban lezajló változások megformálása is tetszett.

Elgondolkoztat, esetleg megvigasztalhat, ha épp ebben a korban vagy, és emlékeztet, milyen is voltál, ha már ezen az állapoton átestél. Szerintem bármely korosztály nyugodtan olvashatja, mindenkinek adni fog valamit.

Kiadó: Kelly Kiadó
Oldalak száma: 284

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése