2012. december 24., hétfő

Atlantiszban jártam

Lilian H. AgiVega: Második Atlantisz
5/5

Egy újabb mesés, varázslatos történet. Kell ez is, a sok disztópia után. Atlantisz süllyedését a rabszolgaként tartott tündérek lázadása okozta. Uralkodójuk, hogy mentse népét, sellővé változtatta őket, ám visszanyerhetik emberi mivoltukat, ha kiúsznak a partra. Igen ám, de mi történik akkor, ha már nincs, aki ezt közölje a rettegő lakosokkal? Nos, akkor a város megmarad a víz alatt, s sellők lassan elfelejtik múltjukat. Na igen, csakhogy a tündérek nem felejtenek. És mi történik akkor, ha valaki ezt a két népet ismét egymásnak próbálja ugrasztani? Ráadásul a történetbe magyar fiatalok is belekeverednek.

Nekem tetszett. Elvarázsolt, ott sétálgattam, illetve úsztam a két birodalom területén. Eme területekről szívesen olvastam még volna többet is, de a szerző megnyugtatott, ami késik, nem múlik, a folytatásokban lesz még részem eme csodálatos világokról olvasgatni. Az alapötletet pedig eleve nagyon ötletesnek találtam. Persze lehet, hogy csak a gyermeki énem az, akinek jobban tetszik ez az ok, mint egy egyszerű vulkán kitörési magyarázat.
Ugyebár mindkét oldalról megismerhetjük a hercegeket, plusz a magyar családot és barátot. Rögtön találunk szerethető, és kevésbé szerethető, illetve konkrétan az ember idegeire menő szereplőket.
Kifejezetten kedveltem Aengust, lehet azt mondani rá, hogy önző, bár szerintem ez egyáltalán nem igaz, és ráadásul nem egy mosolyogtató pillanat hozzá kötődik.
Elel hol ilyen, hol olyan szereplő volt, bár a vége felé már inkább a pozitív oldal felé dőlt a mérleg. Aki kifejezetten idegesített, az Ricsi volt. Hiába a vége, nekem ő jelenleg nem jön be. De amíg élek, remélek, és állítólag változni is fog, szóval én készen állok megkedvelni, ha ő megteszi a kellő lépéseket :D.
Azaész pedig...a sellőherceg szintén kettős érzéseket váltott ki belőlem. A teljesen önző s....fej üzemmódban leledző, öntelt pukkancsot nem kedveltem. A rossz fiú, aki azért mégiscsak képes jó dolgokra, egészen bejött. Amikor viszont már túl jó fiú volt, ismét csak lestem. Jó, tudom, nekem aztán nem könnyű a kedvemre tenni.

Engem az sem zavart, hogy mindenki keresi és talán (?) meg is találja a párját, szeretem a happy end-es történeteket. És ehhez a regényhez ez ráadásul illet is. Úgyhogy egy rossz szavam sincs ellene.
 Nagyon kíváncsi lettem a folytatásokra, ugyanis szeretném tudni, sikerül-e Atlantisznak visszaszerezni az elfelejtett tudást, a tündéreknek elfogadni, hogy bizony köztük is lehetnek árulók, és rossz fiúk, a hercegeknek méltó uralkodóvá válni (már akinél ez sürgős lesz.).

A történet leírása, nyelvezete, a humor igen nagy erőssége a regénynek. A szerelmi civakodás néhol sok volt (például mennyi pofon elcsattan már :D, nem lett izomláza a lánynak?), de azért még az elviselhető kategórián belül. Szerintem mindenki megtalálja a neki szimpatikus karaktert, akik nem csak színtiszta jók vagy színtiszta rosszak, hanem kicsit ilyenek, kicsit olyanok. Ezáltal lesznek esendőek, szerethetőek. Akárcsak maga a történet.

Kiadó: Aba
Oldalak száma: 478

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése