2013. január 31., csütörtök

Szeretni őt minden áron

                                                         Amanda Grace: But i love him
                                                                             5/5

Igen-igen, nem csalás, nem ámítás. Angol nyelvű könyv a blogban. Miután meg volt az örömújongásom, hogy milyen ügyes vagyok, teljesen egyedül elolvastam a könyvet, elgondolkodtam. Mert bizony nekem angolul is sikerül belecsapnom a lecsóba, és olyan témájú könyvet olvasnom, ami nem egyszerű.

Ha nem is ismerős, vagy rokonságon belül, de valahonnan mindenki hallott már a családon belüli erőszakról. Nem egyszer hírekből kapunk információt, hogy gyermekeket, feleségeiket vagy netalántán épphogy a férjeiket bántalmazzák azok, akiknek mellettük kellene állni, segíteni nekik...
Ilyenkor adok hálát annak, hogy ha a családom nem is teljesen komplett, ilyet sose kellett tapasztalnunk.

A történetben Ann meséli el az életét Connor-ral. Akinek nem volt egyszerű és felhőtlen a gyerekkora az alkoholista, és erőszakra hajlamos édesapja miatt. S ez bizony nyomokat hagyott benne, hiába reménykedik a lány, megváltoztatni nem tudja. De vajon a szerelem tényleg képes minden akadályt legyőzni?

Sose értettem azokat a nőket, akik visszamentek, vagy el sem hagyták a férjeiket, még akkor sem, amikor azok nem érték már be a szóbeli erőszakkal, hanem fizikailag is bántalmazták őket. Ez valami olyasmi, amit nem tudok felérni ésszel. Itt is, ahogy olvastam a könyvet, rengetegszer eljutottam oda, hogy ezaz a pont, ahol felállnék és elmennék, ellenben Ann maradt, és abban reménykedett, hogy majd jobb lesz. De nem lett az.
Itt két sérült ember kerül egymással kapcsolatba, hiszen hiába néz ki úgy a lány élete, mint a paradicsom, úgy érzi nem szeretik. A fiú pedig sokkal hamarabb felnőtt, mint kellett volna, hogy az édesanyját megvédje ha a szükség úgy hozza. Egymásra találnak, és ideig-óráig minden szép. De az alapproblémáikat ez nem oldja meg.

Nem tudom mennyire szükségszerű, hogy egy bántalmazott gyermek felnőttként maga is olyan legyen, tény hogy ezt a mintát látta, és nem lehet egyszerű ellene tenni. De hiába értettem Connor múltját, a jelenét és a jövőjét nem tudtam elfogadni. Az erőszak nem lehet megoldás, pláne ha egy érző, általam elvileg szeretett személy ellen irányul!

A könyv érdekessége, hogy visszafelé haladunk az időben. Vagyis az első oldalon Ann-t találjuk a földön ülve, széttört fényképek, ékszerek között, és innen az ő visszaemlékezése alapján haladunk egészen a legelső találkozásukig. Kifejezetten tetszett. Néha-néha visszatérünk a jelenbe, de nem sokszor. Érdekes volt látni, hogy mennyire elszigetelte a barátaitól, a régi életétől ez a szerelem. Hogy mindent feláldozott a fiúért, mert az azt mondta neki, hogy szereti.
Mondjuk a végleges döntésére kíváncsi lennék, ugyanis a befejezés nyitottnak hagyta a dolgot, legalábbis én úgy éreztem.

A téma miatt kicsit idősebb korosztálynak ajánlanám, de alapvetően ez egy fiataloknak szóló könyv. A nyelvezete, nyelvtana nem olyan nehéz, én teljesen jól tudtam követni a dolgokat, hiába volt benne egy csomó ismeretlen szó számomra.

Kiadó:Flux
Oldalak száma: 264





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése