2013. április 28., vasárnap

Elmúlt nyarak emlékét idézem...

Emylia Hall: Nyarak könyve
5/5

A könyvre még Olvasónapló egyik régebbi bejegyzésében figyeltem fel, igaz akkor még az eredeti nyelvű könyvet olvasta és dicsérte. A véleménye és a fülszöveg na meg a borítója rögvest arra sarkalt, hogy elolvassam. De mivel az angol nyelvű listámat rendszerint megelőzi a magyar, egyre csak tolódott, míg néhány hónappal ezelőtt megtudtam, a Park könyvkiadó megjelenteti magyarul is. Nem volt kétséges, hogy nekem ezt olvasni kell.

Elisabeth Lowe egy nem várt csomagot kap, méghozzá Magyarországról. Már maga a csomag jelenléte emlékeket kavar fel, ám a tartalma az, ami végül minden gátat ledönt. Beth édesanyja, Marika szívrohamban meghalt, s egy általa készített fotóalbumot küldött el neki az élettársa. A képeket nézegetve Beth és mi magunk is visszakerülünk azokba az időkbe, amikor a magyarországi nyarak tökéletesek voltak, és mindent jelentettek. Szemeink előtt a nyári hőségben, vagy épp egy eldugott erdei tó hűs vizében bontakoznak ki a történet szálai, és a titkok, melyek a múlt kitörléséhez vezettek.

Azt kell mondanom, hogy engem a könyv mindenestől megvett magának. A nyelvezete, a hangulata, a szereplők, és persze a történet. Ez az a fajta könyv, amit kinyitsz, és csak órák múlva fogsz felpillantani belőle, és csalódottan veszed észre, hogy nem Esztergomban vagy, és nem Marika hangját hallod, amint ebédelni hív. Pillanatok alatt magával ragadott, és csak faltam a sorait. Azokon az utakon jártam, ahol ők, az ő festményeiket láttam, velük úsztam, rájuk vártam. 7 nyárral lettem gazdagabb, csupán 2 nap alatt.
7 nyár, amit elfelejteni nem lehet, hiába tesznek meg mindent érte. Ebben az albumban elrejtve emberek, elfeledett tájak, csókok és ízek, könnyek és titkok vannak. Tamás, Zoltán, Marika, egy ország, ami az angolok számára egyszerre furcsa és vonzó, a felnőttéválás amúgy sem egyszerű időszaka. Kapcsolatok, hibák és megbocsájtások. Remények.

Nekem kicsit furcsa volt ez a fajta véglegesség, ahogy Elisabeth megpróbálta kitörölni életéből ezeket az emlékeket, de talán csak azért, mert én szeretek minél hamarabb kibékülni mindenkivel. De azért jó volt, hogy a legvége a könyvnek reményt adott arra, hogy lehet valami még a romok alatt, amit a titok hagyott maga mögött. Marika és Zoltán és a ház pedig az a környezet, amit azt hiszem mindannyian kívánunk magunknak, ahol eltudjuk képzelni a nyarakat.

Igazából csak ajánlani tudom. Felnőtteknek, mert emlékeket idéz fel. Tinédzsereknek, mert az első csók, szerelem, és egyéb más érzések vannak benne megfogalmazva, amik őket is közel hozzák a történethez, és Erzsihez.
Remélem lesz még könyve az írónőnek, mert ez nagyon jól sikerült, és nem csak azért mert a hazámról írt, bár ez sem utolsó szempont. Pláne, hogy mennyi szeretettel beszél róla.

A könyvért köszönet illeti a Park Könyvkiadót.

Kiadó: Park Könykiadó
Oldalak száma: 344

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése