2011. július 23., szombat

Könyvekről, blogokról és minden mi jóról :P

A a témák:
Mi alapján értékel egy könyvet?
Mi alapján választja ki a következő olvasmányát?
Filmadaptációk: kedvencek, a legpocsékabb adaptáció
Miért vezet/olvas Ön könyves blogot? Van-e hatása egy-egy könyves blognak az olvasásra? (Pl.: a következő olvasmányát egy blogbejegyzés hatására választotta ki)
Van-e/Vannak-e kedvenc blogjai/bloggerei?

Mióta olvasok, sok-sok könyv megfordult a kezeim között. Sokat ajándékba kaptam, vagy a kezembe nyomták azzal a felkiáltással, hogy olvassam el, nekem való. De a legtöbbet saját magam választottam ki. Amikor gyerek voltam, akkor leginkább a borító volt az, ami megfogott. Esetleg egy-egy cím. Ma már sokat számít az is, hogy épp milyen stílusra vágyok, na meg a vastagsága is. Ez nem azt jelenti, hogy a vékony könyvek nem jók, de nagyon gyorsan olvasok, így egy 100 oldalas könyv, nekem nem tart ki sokáig... Ezenkívül van egypár olyan ismerősöm, mind a városokban, ahol élem a hétköznapjaimat, mind a Molyon, akiknek a véleményére sokat adok, mert nagyon hasonló az ízlésünk, és a véleményalkotásunk, így ami neki tetszett, jó eséllyel nekem is tetszeni fog. Persze vannak isteni ihletésű választásaim is, amik vagy bejönnek vagy nem :).

Először főként mások blogjait olvasgattam, érdekelt, ki mit olvas, mi arról a véleménye. És sok mindent meglehet tudni az emberről a blogján keresztül, mert a saját lényét adja bele. Így közelebb kerültem hozzájuk, jobban értettem egy-egy választást. Ahogy telt az idő, úgy szerettem volna kipróbálni azt, vagyok-e olyan jó, hogy én is vezessek egy blogot. Mármint képes leszek-e úgy fogalmazni, hogy az ne csak egy kuszaság legyen, és élvezhető formát adjak neki. Közben elmélkedtem azon, lesz-e egyáltalán olyan, aki olvasni fogja, vagy csak magamnak fogom írni...de rájöttem, hogy ez nem annyira fontos. Ez is egy önkifejező forma, és emellett ha másoknak segít egy-egy könyv kiválasztásában, az csak plusz ráadás. És szeretem csinálni. Szeretem azt, hogy még egyszer átgondolom a gondolatokat, érzéseket, amiket kiváltott bennem az adott olvasmány. És utána leírom. Remélem mások is értékelik :D. Természetesen továbbra is figyelem a többi bloggert, és hatnak arra, ahogyan írok, amiket olvasok. Rám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése