2011. július 10., vasárnap

Vissza az időben

Diana Gabaldon: Outlander- Az idegen
3/5

A történet szerint Claire, aki az 1945-ös években éli az életét férjével, Frankkel, felföldön vakációznak, és élvezik a hely szépségeit, a történelmet (bár ezt leginkább Frank), és a fiatalságukat. Minden szép és jó, egészen addig, amíg egy kőkört meg nem látogatnak. Ezen a szent helyen ugyanis furcsa dolgok történhetnek meg...például a mit sem sejtő fiatal nő, visszamehet úgy 200 évet a múltba, ahol először egy angol próbálja megerőszakolni, majd egy csapat skót kezébe kerül...

A történet alapötlete kifejezetten tetszetős. Szeretem az ilyen témát könyvben, ahol vissza mennek, vagy épp előre ugranak az időben az emberek. Meg vannak a váratlan fordulatok, szökési kísérletek, egy nem kívánt házasság, boszorkány üldözés, és még sorolhatnám a történteket, melyek majd 900 oldalon keresztül zajlanak. Szép a környezet bemutatása, viszonylag hitelesnek tűnt számomra az is, ahogy a hétköznapi életet mutatta meg egy olyan korban, amiről maximum csak történelem könyvekben olvashatok. Még a szereplők kidolgozottsága sem olyan rossz...bár azért voltak dolgok, amiken fenn akadtam. Az kifejezetten idegesített, hogy Claire szökési kísérletei valahogy mindig bajba keverték, legtöbbször Randall karmai közé...vagy hogy a legnagyobb boldogság közepette jött rá a gondolkozhatnék, hogy ő most megcsalja Franket...na egen. Sokszor, sokféleképpen, és igen nagy élvezettel...komolyan mondom a nyulak példát vehettek volna róluk...de engem mondjuk Hamilton könyvei edzettek, úgyhogy ezen már fenn sem akadtam. :). De visszatérve Claire, a történet még jól is megmagyarázza, miért nem lesz ez házasságtörés, mégis újra meg újra elgondolkozik azon, hogy haza kellene mennie, miközben szereti Jamie-t is. Én azért bizonyos idő után biztos eljutnék arra a gondolatra, hogy a férjem abban az idő síkban, ahonnan egy éve eltűntem, talán túltette magát rajtam, és új életbe kezdet...igencsak meglepődne, ha egyszer csak ebbe az életbe röppennék vissza :D. Ráadásul ha szeretem azt a férfit, akihez ugyan kényszer megoldásként, de férjhez mentem, és ez a szeretet kölcsönös...nos akkor én maradnék a fenekem és örülnék a szerencsémnek. Jamie életében csak az a sok összeesküvés volt "érdekes", de őt jobban szerettem.
A könyv összességében még sem került közel hozzám. Nem utáltam, és ha elkezdtem olvasni, akkor arra az időre magába szippantott...de nem is imádtam. Nem éreztem azt a kényszert, hogy mindenféleképpen tudnom kell, mi a történet vége. Elolvastam mellette vagy 4 másik könyvet, anélkül, hogy késztetést érezzek a folytatásra. Szóval igazi örömünnep, hogy a végére jutottam. Egyszeri olvasásnak nem volt rossz, de nem hinném, hogy a közeljövőben ismét e kezembe kerülne.

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalak száma: 910

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése