2012. február 17., péntek

Mesék tárháza

Lucy Maud Montgomery: A mesélő lány
5/5

Már olyan sok jót hallottam róla a Molyon, és annyian ajánlották már, hogy végül csak nem tudtam neki ellenállni, és belekezdtem egy történetébe.
Nagyon hamar rájöttem, nem hiába dicsőítették, és ez egy remek barátság kezdete lesz.

Egyetlen nyarat és ősz elejét meséli el a történet, sok apró meseként tálalva. Ez egyrészt könynen mesélhetővé teszi, másrészt legalább tudja az ember, hogy hol hagyta abba. Én leginkább újabb és újabb történetet akartam, és egészen biztos, hogy gyerekként azért nyaggattam volna anyát, hogy: Na, csak még egyet!
Szerethető, és élethű szereplők közé cseppenünk. A gyerekcsapat 8 tagja a szívemhez nőtt. Nevettek, és veszekedtek, harcoltak egymással, ha úgy volt, de mindig összetartottak a bajban. 4 lány és 4 fiú gyermekkori barátságát és együtt megélt kalandjait követhetjük végig a könyv lapjain, miközben az írónő remek érzékkel festi elénk a táj szépségét és az érzelmeket. 22 évesen is le vett a lábamról, kicsiként imádtam volna.

Szeretet, hit, boszorkányság, féltékenység, és persze rengeteg rosszalkodás. Na és persze a mesék. Melyeket Mesélő lány ad elő a társaságnak, olyan beleéléssel, hogy egy pillanatra mindenki abban a történetben érzi magát. Ki ne szeretne egy ilyen nyarat magának? Nekem régen voltak ehhez hasonló napjaim, bár nem egy teljes nyár. De olvasás közben gyakran azon kaptam magam, hogy a saját emlékeim szinesítik a történetet.
Jó volt ebbe a világba merülni, és a problémákról megfeledkezni. Csak egyszerűen gyereknek lenni.
Egyetlen bajom volt vele, hogy rövid volt :).

Ajánlom mindenkinek. Kicsiknek, nagyoknak egyaránt. Ha egyszer gyerekeim lesznek, egészen biztosan fogok mesélni belőle nekik.

Kiadó: Európa Könyvkiadó
Oldalak száma: 322

2 megjegyzés:

  1. Ó, az egyik kedvenc könyvem. :) Még általános iskolában kaptam az osztályfőnökömtől a tanulmányi eredményemért, de viszonylag későn, gimnáziumban olvastam el, ki tudja, miért. Akkor és azóta is nagyon szeretem ezt is és a folytatását is. Sara az a tehetséges írópalánta lány, aki mindig is lenni szerettem volna, Felicity az a tehetséges szakács, aki mindig is lenni szerettem volna, Cecily pedig az a kedves, mindenki által szeretett lány, aki mindig is lenni szerettem volna. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ez az első könyvem volt az írónőtől, de még szeretnék többet is olvasni tőle. Engem elvarázsolt, az biztos :)

      Törlés