2012. február 26., vasárnap

A morbid humor mestere

Tim Burton: Rímbörtön
5/5

Tim Burton filmjeiért mindig is odavoltam. Olyan hangulatot árasztanak, ami egyszerre borzongató, elvarázsoló. Szeretem, ahogy a morbid humort elegyíti a majdhogynem bájos dolgokkal. Anyám szerint persze nem normális. És ezt nem is tagadom. De mivel én sem vagyok teljesen az, máris egy remek találkozásról van szó.
Amikor rájöttem, hogy könyvei is vannak, teljesen bezsongtam. Könyvtárból sikerült hozzájutnom eme gyönyörűséghez és kemény 15 perc alatt el is olvastam. Nem csalódtam.

Rövid kis történetek, "mesék" vannak benne, méghozzá versbe szedve és illusztrálva. Ez utóbbi segít a hangulat megalapozásában. A sok kis történet közül nem is tudom melyik tetszett a legjobban. Voltak jobbak, és gyengébbek is persze. Kuncogtam rajta, még szobatársamnak is megmutattam az érdekesebbjeit, bár azt hiszem a rajongásomat ő nem osztotta :D. Osztrigasrác szomorú története, vagy épp a gyufasrác szerelme...
Persze ezt is többféleképpen lehet olvasni. Első olvasatra egyszerűen csak szórakoztat, vagy épp megbontránkoztat, személyiségnek megfelelően. Aztán ha jobban belegondolsz, akkor meglátod azt a görbe (nagyon görbe) tükröt, amit nekünk mutat. Ezt szeretem benne.
Gyerek kezébe nem adnám. Szóval esti mesét ne ebből olvassunk föl.

A végső konklúzió az, hogy nekem ez a könyv kell. Majd. De enyém lesz, ez tuti.

Igazából tényleg azoknak ajánlanám, akik szeretik a morbid, már-már beteg humort, mert ez az. Ha nem igazán preferálod az ilyesmit, akkor inkább ki se nyisd, mert már a képektől kész leszel.

Oldalak száma: 124
Kiadó: Magvető

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése