2012. augusztus 19., vasárnap

Pillantás egy életbe

Gátay-Günther Ferenc: A becsület ára
4/5

A könyvet barátomnak köszönhetően olvashattam, a nyaralás során (mert olyankor sem nyugszik a moly) kaptam tőle. A nagyapja meséli el benne az életét, születésétől kezdve a nyugdíj napjaiig.

Mivel személyesen már nem lesz lehetőségem találkozni az íróval, így kétszeres kíváncsisággal fogtam bele az olvasásába.
Érdekes a történelem könyvben tanultakat, más könyvben olvasottakat így olvasni, olyan valakinek a szemén keresztül, aki azt teljesen meg is tapasztalta. Nem volt könnyű élete, és a megéltek után (szovjet fogság, stb.) őszintén csodálom, hogy igyekezett mindig pozitívan gondolkodni.

A stílusa sem volt rossz, és nem egy olyan gondolatot találtam benne, amivel egyetértettem, vagy meg tetszett. Ami néha zavart, azaz, hogy sokszor ismételte a dolgokat. De persze lehet, hogy ez csak az én problémám, hogy rosszul tűröm a könyvekben a dolgok sokszor hangoztatását. :D. Mindezek ellenére nem rossz könyv. Szerintem kedveltem volna, bár ki tudja, azért mert tetszik a stílusa, a gondolkodása, nem biztos hogy élőben is így lett volna...

Szerintem sok családban van legalább egy rokon, aki hasonlókat tapasztalt meg, de ha nincs is, érdekes lehet a múltat, a mi múltunkat megismerni, bár nyilván mindenki másként élte meg azokat az éveket, de sosem árt, ha az ember több nézőpontot ismer.

Kiadó: Pixelgraf Bt.
Oldalak száma: 471

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése