2013. április 7., vasárnap

A kör trilógia 1.

Mats Strandberg - Sara B. Elfgren: A kör
3/5

Ezzel a könyvvel már megjelenése óta szemezek. Egyrészt a fülszövege is csábított, másrészt elég jó értékeléseket kapott. Már-már mindenki ezt olvasta, én meg csak csorgattam a nyálam. Muszáj megszereznem érzés bekapcsolt, és végül sikerült szert tennem a molyon keresztül egy darabra. Kapcsolatunk ekkor kezdett mélyrepülést...

Engelsfors. Egy apró, csodás kis város Svédországban, ahol hat lány épp csak elkezdte a középiskolát. Semmi közös nincs bennük – kivéve, hogy mindegyikőjükben ősi, ördögi erő lakozik. Az őszi szemeszter csak elkezdődött, amikor egy halott diákot találtak a suli egyik WC-kabinjában. Mindenki öngyilkosságra tippel. Mindenki, leszámítva a hat lányt, akik tudják az igazságot. Egy éjjel, amikor a hold kísértetiesen vörösen borítja be az eget, a lányok találkoznak a parkban. Nem tudják, hogyan és miért mentek oda, csak azt tudják, hogy szükségük van egymásra a túléléshez. Azt mondják, boszorkák. Egy ősi prófécia állítja, hogy ők a kiválasztottak. Ettől a naptól kezdve a gimiben már élet vagy halál a tét. És a lányoknak még sok mindent meg kell tanulniuk saját erejükről is. Az idő csak fogy. Valami vadászik rájuk, és ha nem ők találják meg előbb és pusztítják el azt, akkor ők halnak meg…

Igazából elég in medias res kezdést kapunk, Elias, akit az első oldalakon követünk öngyilkosságot követ el...De vajon tényleg az? Vagy valaki/valami segített neki? Még nem volt a kezemben úgy könyv, hogy már az első oldalon kinyírjon egy főszereplőt, akit igazán nem is ismerek. :D De most már ilyet is olvastam.
A többi oldalon egy-egy szereplő szemein keresztül látjuk a történéseket, az ő érzéseikbe és gondolataikba nyerünk bepillantást, miközben megpróbálják a saját képességeiket megérteni, elfogadni, hogy együtt egy csapatot alkotnak, és rájönni ki róbálja meg őket egyenként levadászni.

Őszintén szólva én többet vártam a történettől. Talán azért, mert olyan rég szerettem volna hozzájutni. Mindenesetre nem estem hanyatt tőle. A félelmetes, ijesztő légkör nekem hiányzott. Nem mondom, hogy néhol nem kacsintott be, de nem volt folyamatos, nem remegtem azért, hogy vajon a következő oldalakon mi fog történni a szereplőkkel. Akik közül a legtöbbet nem sikerült annyira megkedvelnem, ha mégis, azt nem sokkal később eltették láb alól...ez az én formám :D.
Mindegyik lánynak vannak problémái az életben, és nem feltétlenül az, hogy kiderült, boszorkányok. De mivel sok időt egyik szereplő mellett sem töltünk egy huzamban, én nehezen tudtam beleélni magam az életükbe. Mire sikerült volna jött a váltás és egy újabb élethelyzettel kellett szembe néznem.
Aztán ott volt a Tanács, akivel folyton riogatták őket. De nekem leginkább egy hatalomra éhes, amúgy teljesen életképtelen csoportnak tűnt, legalábbis így, első olvasatra. Akik félnek attól, nehogy valaki nagyobb hatalommal rendelkezzen mint ők, és ráadásul a befolyásuk alól is mentes legyen, ám azt sem akarják, hogy a Föld elpusztuljon. Ez ám a fogas probléma, gyermekeim, nem igaz? Hagyják, hogy a lányok sötétben tapogatózzanak...ennyi idő alatt akár ki is irthatták volna az összeset.

A vége mondjuk egészen jóra sikeredett, még engem is magába szippantott. Kár, hogy csak az utolsó 30 oldal érte el ezt a hatást, amit én az egész könyvtől reméltem.

Kiadó: Geopen
Oldalak száma: 549

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése