2012. augusztus 6., hétfő

Díj



undefinedA nyaralásról hazatérve az fogadott, hogy 3 molytól is megkaptam ezt a díjat, illetve a kérdéseket. Csak az első részeit teljesítem, mert szerintem már mindenki akit ismerek megkapta :).
1. rész 11 dolog rólam:
 1. Imádok olvasni, (gondolom ez másoknak is feltűnt :D) általános iskola első osztályának végétől falom a könyveket.
2. Mind a zenei, mind a könyvek terén nagyon vegyes az ízlésem, leginkább a hangulatom határozza meg, mit hallgatok, vagy olvasok. (Vagy esetleg egy szorosabb határidő :D)
3. Bolondulok az állatokért, ha rajtam múlna a lakásunk úgy nézne ki, mint Noé hajója. :D
4. Többek szerint a csendes, jó kislány viselkedésem csak álca, mert ha akarok, akkor folyamatosan képes vagyok csacsogni, bármiről
5. Alkohol, drog, egyéb tudatmódosító szerek használata nélkül is simán tudok hülyeségeket beszélni, csinálni, pláne ha baráti társasággal vagyok :D.
6. Szeretek írni, meséket, novellákat, verseket, mikor mit. Regényt mg nem próbáltam, ahhoz még nőnöm kell...
7. Szeretek új embereket megismerni, annak ellenére, hogy az első alkalommal sokszor gátlásos vagyok. (talán mazochizmus...:D)
8. Lepidopterologus szeretnék lenni, majd egyszer, ha végzek az egyetemen (Ez egy létező szó :D)
9. Sokkal jobban kijövök a nálam fiatalabb vagy épp nálam idősebb emberekkel, mint a velem egykorúakkal. Bár a moly ezen is kezd alakítani :D.
10. Édesszájú vagyok.
11. Szeretek horrort olvasni, még akkor is, ha utána félek egyedül a sötét utcán haza menni. :P

2. rész: Kérdésekre válaszolni.
Fleur_Rouge_Cerise kérdései:

1. Mi volt a legelső könyv, amit olvastál?
Uh, jó kérdés. Azt hiszem, amit magamtól, saját örömömre olvastam, az Andersen legszebb meséi: A bolha és a tanár könyvecske volt, amit az első osztály végén kaptam jutalomként.
2. E-book, hangoskönyv vagy "hagyományos" könyv? Esetleg mindhárom?
Hangoskönyvet még nem próbáltam, így ahhoz nem tudok hozzászólni, de nem vagyok egyelőre ellene sem. Az e-book-ot praktikusnak találom,leginkább hely és pénz spórolás miatt, de sose fogja teljesen helyettesíteni a hagyományos könyveket nálam. 
3. Mi a véleményed a Vörös Pöttyös könyvekről? "Megérdemlik", hogy ennyire felkapottak legyenek?
Nem sokat olvastam még, azok is vegyesek voltak. Volt nagyon jó, és volt rossz. Nem vagyok biztos benne, hogy megfelel a minőségnek a felhajtás, amit kapnak, de különösképpen nem is zavar.
4. Szoktál képregényt vagy mangát olvasni? Ha igen mit és melyek a kedvenceid? Mi a véleményed róluk? (Külön kérem hogy fejtsd ki a mangát és a képregényt.) 
Szoktam olvasni ilyesmiket. Képregény: Régen, és most is igen nagy Garfield fan voltam. Nagyon szeretem ezt a lusta macskát, szerintem ennek hatására akartam már sok-sok éve egy saját macsekot.
Manga: Ezzel a műfajjal sincs problémám, kifejezetten élvezem őket. Az Árnybíró az, ami nekem is meg van nagyrészt, de olvastam már a Hetaliát is. Igazán még nincs kedvenc műfajom azon belül.
5. Ha blogot írsz neked mennyire fontos a külalak? Szoktál teljesen jelentéktelen dolgokat javítgatni? Pl.: Pont helye, szóköz idézőjel után, bekezdések stb. stb. (Oké ezt muszáj volt megkérdeznem, tudni akarom, hogy egyedül vagyok-e)
Szoktam figyelni a külalakra, más kérdés, hogy ez néha nem látszik :D.
6. Szoktál idegen nyelvű könyvet olvasni? Ha igen, mi volt az első idegen nyelvű? Nehéz volt megszoknod?
Ezzel még csak most próbálkozom. Az első Alice Csodaországban volt, azóta a Harry Potter első kötetét olvastam még, de szeretnék minél többet angolul olvasni. Szokatlan volt, mert inkább szótáraztam, mintsem haladtam a történettel, de remélem ez később változni fog :D. 
7. Kihívás függő és plecsni mániákus vagy?
Néha, de még nem vészes a dolog.
8. Kötelezőkkel hogy állsz/álltál? Szereted/szeretted vagy utálod/utáltad őket, esetleg is-is? 
Melyik (volt) a kedvenc köteleződ, feltéve ha van.
Csak két könyv volt, amit nem szerettem, az összes többi kötelezőt kedveltem. Nincs különös kedvencem belőle, és rég volt az már...
9. El fogod olvasni az 1001 könyvet, amit el kell olvasnod mielőtt meghalsz? Illetve meghallgatod/megnézed a másik két listát?
Tervezem, hogy örökké élek, mert túl sok jó könyv van, amit el kellene olvasnom...de nem tudom. Szerintem ami megfog a listáról azt elolvasom, ami meg nem, azt nem. Jobb szeretem én eldönteni, mit kell elolvasni, mint mástól hallani. Ez áll a másik kettőre is.
10. Szoktál-e a kádban olvasni? Esetleg a strandon?
Kádban igen, strandon is, de mivel ott kevesebbet vagyok, az igen ritka.
11. Film adaptáció hatására elolvasod-e a könyvet?
Igyekszem a kinézett filmekről kideríteni van-e könyv, és ha igen, akkor azt előbb elolvasni. Ha ez utólag derül ki, akkor csak akkor olvasom el, ha tetszett a film.

Shanara kérdései:
1.) Mi a kedvenc műfajod és miért?
Több is van. Horror: Mert néha szeretek félni. Fantasy: Mert szeretem a fantázia által megteremtett lényeket, világokat. Sci-fi: Mindig is elvarázsolt az, hogy milyen is lesz a jövő. Szép irodalom: Mert néha az is kell.
2.) Mi motivált arra, hogy elkezd a blogod vezetését?
Addigra már jó pár blogger oldalát követtem figyelemmel, és úgy gondoltam, hogy szeretném a saját véleményem megosztani másokkal.
3.) Könyv vagy e-könyv? Esetleg mindkettő?
Könyvet jobban szeretem, de e-könyvet is olvasok.
4.) Kedvenc kiadód? Miért? Miben jobbak, mint a többi kiadó?
Huh. Talán Agave és mostanában az Ad Astra. Olyan írok és olyan témák vannak náluk, amik érdekelnek. De a többi kiadónál is mindig találok valami jót :D.
5.) Ha választanod kell, akkor külföldi vagy magyar szerző könyvét veszed először kézbe? A választásod indokold is meg.
Őszintén? Azt hiszem külföldi. Mert a legtöbbjéről van már vélemény, ami alapján el tudok indulni, hogy vajon érdekelne-e egyáltalán a téma, és mert jobban is vannak reklámozva. De nem feltétlenül azért, mert annyival jobbak is lennének. Olvastam olyan magyar íróktól könyvet, akik teljesen megfogtak.
6.) Utánanézel egy könyvnek mielőtt megvásárolod? Megvárod az első kritikákat vagy rögtön rohansz a boltba és hazamenekülsz a zsákmányoddal?
Szeretem látni az első kritikákat, hogy megvegyem-e egyáltalán, vagy inkább csak kérjem kölcsön, vagy vegyem ki a könyvtárból. Persze van olyan író, akit szeretek, és azt rögtön megveszem.
7.) Sok minden múlik a fordítókon. Ki a kedvenced? Ki az, akinek feltétel nélkül megbízol a munkájában?
Ilyen nincs legalábbis még. Túl sok fordítótól olvastam eddig könyvet, így még nem sikerült letenni senki mellé a voksom. Azt jobban tudom, kié nem tetszett annyira :D.
8.) Hogy állsz a sorozatokkal? Sorozatot olvasol szívesebben vagy önálló regényt keresel a boltok polcain?
Mindig sorozatokba futok bele. Egy ideig ez nem zavart, de mostanában már igen, úgyhogy hajlok az önálló regények felé.
9.) Ha egy könyvből több, egymástól külsőre és árban is eltérő kiadás is megjelenik, akkor ez szokott befolyásolni a vásárlásnál? Mi a döntő tényező Nálad? Az ár, a külalak, a tartósság? Esetleg a praktikusság?
Persze. Az ár, de a minőség is, főleg, hogy az adott fordítás mennyire tetszik, milyen a külalakja stb.
10.) Milyen rovatok szerepelnek a blogodon? Csak könyvértékelésekről írsz vagy más tartalmat is kínálsz az olvasóidnak?
Leginkább könyvértékelések, meg hogy mik várhatóak. A hétköznapokról, vagy versekről a másik blogom szól.
11.) Mi a véleményed erről a díjról? Jó dolognak tartod, hogy a kérdések alapján megismerheted a bloggert vagy csak egy újabb őrületnek tartod ezt a díjat?
Szerintem jó dolog, érdekes mások véleménye.

Rubintpikkely kérdései:
1., Mi a véleményed a mai napig tomboló vámpírmániáról?
Az elején még szórakoztatott, most már zavar, főleg mert sokan nagyon is sablonosan írnak ilyen témában, hogy meglovagolják a sikert.
2., Az első kérdéshez csatlakozik: Szerinted lendítettek a vérszívók a könyvpiacon?
Az elején biztos, hogy most is, azt nem tudom.
3., Kedvenc műfajod? Miért?
Lásd fentebb az első kérdésnél :D.
4., Határoztad-e el magad valaha is, hogy könyvet szeretnél írni?
Néha kacérkodom a gondolattal, de alapjáraton ahhoz még érnem kell.
5., Melyik könyv világában élnél legszívesebben?
Kérdezz könnyebbet. Általában a kedvenc könyveimben van néhány sötét motívum, ami miatt nem biztos hogy hajlandó lennék köztük élni :D.
6., Nemrég zajlott le az Álompasi 2012. Mi a véleményed a végeredményről?
Nem nagyon folytam bele, mert nagy része ismeretlen volt, így a végeredményt sem nagyon figyeltem :D.
7., Nyertél valaha könyvet?
Igen, versenyeken jutalomként.
8., Sikerült kismolyt csinálni valamelyik barátodból/ismerősödből?
Attól függ, olyan embert, aki utál olvasni még nem tudtam rá venni, de pl: barátom regisztrált a molyra, de ő alapjáraton szeret olvasni, és sok olyan barátnőm van, akinek rendszeresen adok kölcsön, és ajánlok könyveket.
9., Ha lehetne választani, melyikre voksolnál: a világ legnagyobb könyvtára a jelenkorban vagy visszautaznál az időben, és közvetlen közelről láthatnád, hogyan íródik meg 10 könyv?
Könyvtár! :D, Bevetném magam egy békés sarokba és csak olvasnék. Az írás végét nem tudnám kivárni XD.
10., Visszatérő kérdés: e-book vagy nyomtatott könyv?
Lásd korábban. :D
11., Szerinted milyen lesz a könyvpiac a jövőben?
Gondolom egyre nagyobb teret nyer az e-book, de ezenkívül sejtelmem sincs. :)
Tovább nem adom, és kérdéseket sem találnék ki, mert már körbeért, és minden engem érdeklő kérdés fel lett már téve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése