2012. augusztus 19., vasárnap

Görög istenek napjainkban

Rick Riordan: Villámtolvaj
3/5

A sorozat első kötete öcsém polcáról vándorolt ideiglenesen hozzám. Ha már veszem neki, el is kellene olvasni, hogy tudjam miről szól, nem?

Percy Jackson 12 éves, és a tanárai, valamint volt iskolái szerint igen problémás gyerek. De mi van, ha problémái nem is olyan egyszerűek, mint azt elszeretnék vele hitetni? Amikor már többször is az életére tőrnek, Pecy kezdi sejteni, hogy valami nem stimmel. De még mennyire nem. Kiderül, hogy az ókori görög istenek nem tűntek el, hanem napjainkban is köztünk élnek, és bele-bele szólnak az ember életébe...

Az alapötlet jó. Én kisebbként imádtam a görög mitológiát, számomra sokkal jobban elképzelhetőek voltak az emberszerűen viselkedő istenek, mint az az egy, aki mindent lát és hall. Kedvenc istennőm Athéné volt. Így kíváncsian vágtam bele ebbe a könyvbe. Sok rosszat hallottam róla molyos ismerőseimtől, míg az ismeretségi körömben mások az egekig dicsérték.

Az első, és legnagyobb problémám az volt, hogy Percy elviekben 12 éves, de viselkedése, gondolkodása sokkal idősebb egyénre utal. Ezen mindig fent akadtam :D. Azon már meg sem lepődtem, hogy az olümposzi istenek Amerikában székelne, ami állítólag a "nyugati tudás" őrzője napjainkban. Aham...csak szerényen emberek, csak szerényen XD. Végülis a világon nincs is más ország ezenkívül...
Ami még szó szerint fárasztott, az a folyamatos történések sorozata. Egyik helyzetből a másikba estünk, nem is volt időnk szusszanni sem. Bár ez valószínűleg azért van, mert a kiszemelt korosztály ezt igényli. 14 éves ismerősöm mondta, hogy őt untatják azok a könyvek, amikben nem történik szinte semmi. A számítógépes játékokon és filmeken felnevelkedett gyerekeknek nyilván szükséges, hogy folyamatosan történjen valami, különben elkalandozik a figyelmük. Sajnálom őket, mert nagyon sok jó könyvről lemaradhatnak, ha csak az akciódús könyveket fogják szeretni...
Azt már csak úgy mellesleg említem meg, hogy a szereplők szinte sose lepődtek meg semmin, vagy nagyon hamar túltették magukat rajta. Percy helyében én sokkal rosszabbul fogadtam volna a tényt, miszerint egy isten fia vagyok. De lehet hogy csak én vagyok ilyen rugalmatlan.

Mondjuk mindezek ellenére azért lekötött a történet. Nem tudom, mit várjak a folytatásoktól, de azért remélem lesz némi javulás, mert rengeteg lehetőség van ebben a történetben.

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalak száma: 372   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése