2012. október 23., kedd

Szelleműzés

Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna
5/5

Már maga a cím megfogott, amikor beharangozták eme könyv megjelenését. Aztán a borító. És végül az, hogy sok ismerősöm, akinek megbízok az ízlésében dicsérte. Nagy nehezen sikerült hozzá jutni, és elolvasni. Nem bántam meg. Annak ellenére, hogy már olvastam, nyugodt szívvel kijelenthetem, meg lehet lepni vele, sőt a folytatást is hozzá lehet csapni :D.

Cas 17 éves, és nem mindennapi tevékenységet űz éjszakánként. Míg a legtöbb vele egykorú fiatal leginkább bulikba jár, ő addig szellemeket üldöz, és tesz róla, hogy ne tudjanak több embert bántani. A legújabb megbízatása miatt Thunder Baybe kell utaznia, hogy Annát, a helyi szellemet elüldözze. Vagyis inkább elküldje oda, ahova való. Elég hamar össze is találkozik vele, bár ez a találkozás cseppet sem úgy zajlik, ahogy tervezte...és ettől a pillanattól kezdve a megszokott forgatókönyv felborul, és próbálja a lehető legjobb megoldást megtalálni. Mindenki számára. Vajon lehetséges lesz?

Először is, aki Odaát sorozatban képben van, némi hasonlóságot felfedezhet. Hogy maga a könyv ezekután megfelel-e az elvárásainak, nem tudom. Nekem nagyon tetszett. Rosszat nem álmodtam tőle, de mivel leginkább este jutottam hozzá, hogy olvassam, azért meg-megborzongtam, és a váratlan hangoktól rendszeresen szívrohamokat akartam kapni :D. Szóval a néhol nyomasztó, kissé félelmetes hangulatkeltés szerintem rendben volt.

Szereplők. Cas szimpatikus főszereplő lett, aki nem nyafog feleslegesen, és túl sokat, aki igyekszik maga megoldani a dolgokat, de szükség esetén igenis kér segítséget. (Üdítő változatosság.) Drukkoltam neki, izgultam érte. És tetszettek a beszólásai.
Anna: Ugye ő az ügyeletes mumusunk...legalábbis azt hisszük. Tragikus halála után nem csodálom, hogy nem éppen kesztyűs kézzel bánt az emberekkel. De kissé vérengző attitűdje ellenére is megkedveltem. Mert eltudtam hinni, hogy az a fiatal lány része nem akarja ezeket elkövetni. Kíváncsi leszek, mi lesz vele a későbbi részekben.
 A mellékszereplőknél éreztem némi hiányosságot, remélem ez csak a történet rövidségének tudható be, és még részem lesz abban, hogy jobban megismerjem őket.

A történet maga izgalmas, jól kidolgozott, volt olyan rész, ami meglepett. A szerelmi szál természetesen itt sem hiányozhat, de nem ezen van a hangsúly, csak a végén, így nem zavart. És a párosítást is érdekesnek találtam, így lesz igazán érdekes a dolog.
A szöveg is helyén van, vagyis nem éreztem azt, hogy ugyan az elbeszélő egy 17 éves fiú, de sokkal idősebb/sokkal fiatalabb illető beszélne, cselekedne helyette.
Úgyhogy azt kell mondanom, teljesen rendben volt a könyv. Ide a folytatásával!

Kiadó: Geopen
Oldalak száma: 284 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése