2012. október 5., péntek

Szent Anna forrása

Maeve Binchy: Galagonyerdő
2/5

Ha ajándékba kapok egy könyvet, mindig lelkiismeret furdalásom van, ha nem tetszik. Mert a másik mégiscsak nekem vette, örömmel adja. És ez a hála? De ez tényleg nem tetszett.

A történet Rossmore-ral, pontosabban az ott található forrással a középpontjában játszódik. Seregnyi szereplőt kapunk, akik ilyen-olyan problémáik miatt tervezik felkeresni a forrást, hogy Szent Anna közbenjárását kérjék. Vagy csak egyszerűen kiélvezzék a hely szépségét.
Kapunk itt mindent, elrabolt gyermek történetét, egy épülő egészségházét, öregek otthonáét, régen nem látott rokonok egymásra találásáét stb.

Őszintén szólva engem zavart a sok szereplő, és hogy mindnek van valami problémája. Ráadásul nem egy a végén meg sem jelenik, így aztán igazából nem is értettem, miféle jelentősége volt a történet során. Azon kívül hogy újabb 10 oldallal lett vastagabb a könyv. Annyira meg nem is részletezi őket, hogy megismerjem és megszeressem őket. Zseniális. Már felvont szemöldökkel vártam, hogy na vajon ennek mi lesz a baja? És persze minden mindennel összefügg, ami kb az utolsó előtti oldalon derül ki, és nagyjából 3 mondattal le is van tudva. Ha már ennyire igyekszik összehozni a szálakat, akkor valami értelme is lehetne. De neem. Legalábbis én nem találtam. És a "nagy" probléma is egy csettintésre megoldódik, pedig több mint 300 oldalon keresztül azért hisztiznek, hogy: "Jaj, mi lesz a forrással?" Na, mi?

Azt hiszem, nem ez a regény lesz a kedvenc, többször is újra olvasós regényem.

Kiadó: Alexandra
Oldalak száma: 376

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése