2012. július 18., szerda

A vörös sárkány lecsap

Thomas Harris: A vörös sárkány
4,5/5

A nyáron rákaptam a krimikre, mind filmekben, mind könyvekben. Így kétszeres érdeklődéssel került kezembe a könyv, amit amúgy több helyre is felraktam a molyon, mint elolvasandó könyv. Így a nyár közepén sikerült is eljutnom idáig :D.

Thomas Harris neve nem volt ismeretlen előttem eddig sem, bár könyvet még nem olvastam tőle. Így nagy elvárásokkal indultam neki. Ez elvileg nem túl jó, mert irtózatosan nagy pofára esések történtek már velem, de ebben az esetben nem csalódtam.

Két teljes családot ölnek meg brutális módon, és az FBI egyre inkább szeretné elkapni a tettest, ám nem is tudják merre induljanak. Így bevonják a nyomozásba Will Graham-et, aki annak idején Hannibal Lecter-t is elkapta. Graham nem éppen öröm ujjongva csatlakozik. Ahogy halad előre a nyomozás, egyre jobban ismeri meg a tettest, de még mindig nem teljes a kép, és kezdenek kifutni az időből, mely az újabb gyilkosságig  van.

Huh, szóval egy nagyon jól felépített regényt kapunk. A karakterek is jók, Grahamet sajnáltam, amiért muszáj ezt csinálnia, és amiért olyan jó a beleérzőképessége. Áldás és átok ez egyben. A feleségétől kiütéseket kaptam. Elhiszem, hogy nehéz lehet az élet egy ilyen munkát végző férfi mellett, de azért nah. Tehet ő arról, hogy az őröltek vonzódnak hozzá? És ráadásul sokáig nem is végezte ezt a munkát, próbált új életet kezdeni, szóval nem egészen értettem, mire fel a nő neheztelése. Utána meg az a halogatása annak, hogy kimondja mi a helyzet...nah mindegy. Lecter nem sokat szerepel, inkább amolyan statiszta szerepet kapott most, ennek ellenére érezni, hogy vele sem minden kóser. (Lásd, amikor elmesélik mit tett az mellkasröntgen készítésénél az ápolóval. O.o Juj.). De a tudása elgondolkodtatott, kíváncsi vagyok a későbbi kötetekben milyen is lesz ez az ember.
Az ellenség, alias Vörös sárkány...az ember először utálja, hiszen mégiscsak kinyírt 2 teljes családot, csak azért hogy saját vágyait kielégítse. Aztán az író aljas módon elkezd minket a múltjával megismertetni. (Tüneményes a nagymama, egy ilyen mellett én is pszichopata lettem volna...)Így már nehezebb nem sajnálattal ránézni a férfira. Ennek ellenére nem sirattam meg a végén.
Jah, és a minden lében kanál újságíró. Már az első feltűnése után érzi az ember, hogy igazi piócával van dolga, akit a hírnév és a pénz hajt, és ezért szinte bármire képes. Hát azért az ő kerekei sincsenek ki teljesen... 
Izgalmas, magával ragadó történet. Hol a csupa vér otthonokban kutattam én magam is nyomok után, hol azokat próbáltam megfejteni, és remélni hogy elvezetnek valakihez. Egyszóval sikerült teljesen magába szippantania a történetnek.
A fél pont levonás azért van, mert azért voltak kiszámítható részek, no persze nem sok.

Ha félni szeretnél, (mert én azért néhol féltem), szereted a krimiket, nem félsz az őrültek követésétől, akkor nagyon ajánlom a könyvet.

Kiadó: Több is van, az enyém Magvetős volt
Oldalak száma: Változó, enyém 370 volt.

2 megjegyzés:

  1. Meg a Bárányok hallgatnak és ez is, mert láttam a filmeket és azokat szeretem, de még valahogy nem jutottam el odáig, hogy elolvassam őket. Lehet meg kéne sürgetni...

    VálaszTörlés
  2. Én a filmeket nem láttam, és még a megnézésük előtt elakarom olvasni az összes részt. Szerintem érdemes elővenni őket, mert ez a kötet tényleg nagyon tetszett, ha a többi is így van megírva, emelem kalapom az író előtt.

    VálaszTörlés