2013. május 11., szombat

Lincoln élete, kicsit másként

Set Grahame-Smith: Abraham Lincoln a vámpírvadász

4,5/5

Bevallom, itt a borító fogott meg először. Olyan sötét, sejtelmes. És imádom ezt a kék-fekete színt. Úgyhogy azonnal lekaptam a polcról, és csak utána kezdtem el gondolkodni, vajon jó ötlet volt-e. Határozottan.
Nem tudom, a film milyen, nem láttam, de a könyv tetszett.

Abe, aki még gyermekként elveszíti édesanyját, egy nap megtudja édesapjától az igazságot. Nem betegség, vagy láz volt az, ami megfosztotta az anyai szeretettől. Nem. Hanem vámpírok. S a fiú bosszút esküszik.

Érdekes ötlet volt egy ennyire ismert történelmi alakot egy ilyen világba belehelyezni. Mégis, nálam bevált. Az életútján végig haladva olyan jól voltak beleszőve a sötétség eme lényeinek jelenlétei, tettei, hogy akár igaznak is vélhetném. Legalábbis amíg olvastam, elhittem, hogy igen, abban az időszakban bizony nem volt lehetetlen, hogy sötét éjszakán egy ilyen démonba botlani.
Szintén tetszett, hogy a vámpírok itt is alapvetően az éjszaka teremtményei, és csak az idősek azok akik, képesek a napot huzamosabb ideig elviselni. Mondjuk a napszemüveges ötlet kicsit furcsa volt nekem, főleg mikor a képeken a korabeli ruházatban álló hölgyek/urak némelyikén meglátjuk a napszemüveget. Na az, kicsit illúzióromboló volt számomra.
Abe és a gondolkodása, viselkedése nekem nagyon szimpatikus volt, kedveltem.
Ahogy azt is, hogy még a vámpírok is megosztottak, és egymással is háborúznak, és bizony nem egyszer emberekkel is szövetséget kötnek, vagy manipulálják őket, hogy saját céljaikat elérjék.
A vér, halál, erőszak előfordulása az oldalakon engem nem zavart, abban a korban ez szerintem amúgyis gyakori volt, szinte mindegy, hogy akkor vámpírok, vagy emberek teszik. De ha valaki nagyon nem bírja, nem biztos, hogy ezt kellene olvasnia.
Hangulat teremtés ötös, szinte magam előtt láttam az embereket, azt a világot. Kicsit sajnáltam is, hogy vége lett, és én kiszakadtam belőle. Viszont annyira nem ijesztő, hogy az ember ne tudjon aludni tőle. :).

Habár a lezárás végső kimenetelét sejtettem, még így is örültem neki.
S a könyv felkeltette az érdeklődésemet ama történelmi kor után, úgyhogy azt hiszem mást is fogok olvasni, ami az Észak és Dél háborúját taglalja.

Ha jól olvastam, akkor a könyvből készítették a filmet. Szóval ha valakinek a film nem tetszett, azért szerintem adhat a könyvnek egy esélyt. Engem meggyőzött. :)

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalak száma: 362

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése