2012. június 16., szombat

Gyerekvállalás, kicsit másképp

Will Berthold: Gyerekgyár
4/5

Vonzom az érdekes témájú, és borítójú könyveket. Ez is egy ilyen. Ismerősömnél láttam meg először a molyon, és a fülszöveg kíváncsivá tett. Kivenni csak most sikerült, ahogy letudtam mindent ami az egyetemhez volt kapcsolatos. Vékony kis könyv, két nap alatt végeztem vele.

Németországban járunk, a második világháború alatt. A háború áldozatokat követel, és ezzel a fent ülők is tisztában vannak. Ezért, nah meg hogy a fajtiszta árják csoportjának fent maradását biztosítsák, kitalálnak egy új programot. Ahol a különböző szempontoknak megfelelő nők és férfiak kedvükre "élvezhetik" egymást, és az ebből születő gyermekekről le kell mondaniuk a nőknek, majd a gyerekeket a megfelelő nevelésben részesítik...

Az első pár oldalnál azt hittem, hogy kifekszem az ideákhoz, és az ahhoz néha teljesen őrült módon ragaszkodó emberektől. Azért sikerült elolvasni. De sosem fogom megérteni, hogy lehet ennyire rajongani, és követni egy eszmét. Lehet, hogy a személyiségemből fakad, hogy én általában mindent egy kicsit megkérdőjelezek, hogy helyes-e, stb, és ezzel sokszor magamat is őrületbe kergetem, de ez biztosítja azt is, hogy nem fogok vakon beleugrani semmibe. Remélhetőleg.

A történet a borzalmak ellenére érdekes, és az eleje kifejezetten kellemes stílusban van megírva. Ez a stílus azonban változik, ahogy halad a történet előre, és ez kicsit ront az élvezhetőségen.
A szerelmes szál benne elég kiszámítható, és nem tudom vajon ez mennyire nyugszik valóság alapon. De legalább valahol legyen benne egy kis boldogság, a tengernyi vér, fájdalom és szenvedés között.

Elgondolkodtató. Aki nem bírja a borzalmakat, annak nem ajánlom, mert nem végig írja le a kínzásokat és öldöklést. de ahol igen, ott elég részletesen. Volt egy rész, ami még engem is eléggé kiakasztott, és utána pár percig csak néztem magam elé, és próbáltam nem elképzelni a leírtakat.
Ilyenkor néha úgy érzem, az embernél nagyobb szörnyeteg nincs, és nem is lesz. Mert csak "mi" élvezzük a más szenvedését, és fájdalmát...na jó, nem mindenki, de a kelleténél sokkal többen.

Kiadó: Minerva kiadó
Oldalak száma: 236

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése