2012. július 21., szombat

Az emberiség sötét oldala

Lawrence Block: Tánc a mészárszéken
4,5/5

Egy volt zsaru Matt Scudder nem tud szabadulni önmagától, és munkáját amolyan be nem jegyzett magándetektívként folytatja. Megbízatása arra szól, hogy derítse ki, Richard Thurman megölette fiatal feleségét és még meg sem született gyermekét, mint ahoogy azt néhányan gyanítják. Ám eközben saját szakállára egy video szereplőit is próbálja megtalálni. Ám New York sok meglepetést tartogat, és még több rejtegetni valót...
Vajon sikerül mindenre fényt derítenie? És mit ér a válasz, ha az illetők nem kapják meg a büntetést?

Az írótól ezelőtt nem olvastam könyvet, de gyanítom ez meg fog változni. A történet jó stílusban íródott, az események peregnek, de nem érzi azt az olvasó, hogy mindent a nyakába ömlesztenek, hanem logikus lépésekkel jutunk el minden új információhoz. A szereplők nem tökéletesek, még a "jófiúknak" is meg van a saját sötét oldaluk. A rosszfiúkról meg inkább ne is beszéljünk, bár némelyik kifejezetten szimpatikus volt nekem.
Ami számomra zavaró volt, és ezért a fél pont levonás, az az, hogy az elején úgy ugrál a jelen és múlt között, hogy nehezen követhető. Aztán később ezt nem éreztem már, szóval vagy én jöttem bele vagy jobban megoldotta az átvezetéseket, ezt most nem tudnám elmondani.

Hihetetlenül jó a hangulat megteremtése. Végig az a fojtott, feszült légkört éreztem, és ez tetszett. Aztán letettem a könyvet és úgy gondoltam, nem rossz könyv ez, de nem veszem a lelkemre a benne leírt dolgokat. Aha, este lefekvés után éberen feküdtem, minden ismeretlen zajra összerándultam, és azt vártam mikor törik be idegenek az ajtót és lőnek fejbe egy géppisztollyal. :D Szóval mégiscsak sikerült mélyen belefészkelnie magát a történetnek az agyamba. Emelem kalapom az író előtt ezért, mert erre csak kevesen képesek.

A könyv ezek mellett még is nagyon ajánlott. Mert bár sok benne az erőszak, vér, halál (úgyhogy az aki ezt nem bírja, nem feltétlenül ezt vegye le egy kis könnyed olvasmány érdekében), fontos kérdéseket feszeget.
Ki az, aki megúszhatja a bűneit? Ki az, aki egyáltalán dönthet ember életéről-haláláról?
Illetve én még elgondolkoztam azon, hogy az embernél nagyobb állat nincs a földön. Mert hogy jön ahhoz valaki, hogy csak a szórakozása kedvéért gyerekeket öljön?  Vagy úgy egyáltalán bárkit is megölni...

Szóval nem egy könnyed olvasmány, legalábbis nekem nem volt az, de megérte. Mert elgondolkodtatott olyan dolgokról, amiket az ember hajlamos a szőnyeg alá seperni, mert vele ilyen úgysem fordulhat elő, és stb. És mert amíg olvastam teljesen belefeledkeztem. A vége olyan, hogy szintén el lehet gondolkodni rajta, egyetért-e vele az ember vagy sem. Én igencsak bajban voltam vele, komoly dilemmát okozott. Hogy miért? Olvasd el, mert ha elmondanám, lelőném a dolgot, azt nem akarom. De ha elolvastad, azt hiszem rájössz, miről beszéltem.

Kiadó:Agave
Oldalak száma: 323

A könyvért köszönet illeti az Agave Kiadót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése