2012. július 21., szombat

Harc a Hollókirállyal

Stephen Chambers: Jane és a Hollókirály
5/5

A sok komoly, véres, elgondolkodtató könyv után úgy éreztem ideje váltani. Így szinte rávetettem magam eme könyvecskére, és őszintén mondom, jó döntés volt.

Jane egy kissé magának való kislány (egy cseppet magamra emlékeztetett), amolyan szürke kisegér, aki a többiek céltáblája, vagy éppen észre sem veszik az iskolában. Ám a dolog megváltozik, amikor a szüleik furcsán kezdenek viselkedni, őt és a testvérét pedig titokzatos pálcikaemberek és maga a Hollókirály is megtámadja. De miért? Mindez kiderül, ha végig olvasod.

Ez egy mese, és úgy is kell olvasni. Vagyis a világot nem fogom vele megváltani, de addig amíg olvastam újra gyerek voltam. :) És egy olyan világba léptem be, ami nagyon tetszett, és visszavágyok oda. :D.
Jane aki nem bízik önmagában, és nem érzi magát elég erősnek a feladat elvégzésére. Emiatt néhol nyavalyog, de nem vészes. Amúgy kifejezetten szimpatikus főszereplő volt. Az öccse már más tészta. Néha úgy képen töröltem volna! Vagy ráküldtem volna egy felhergelt jegesmedvét...Én a testvéremmel nem mindenben értettem/értek egyet, de ha baj volt, rögtön véd és dacszövetséget kötöttünk. Tartottuk egymásnak a hátunkat. Nah, ezt nem igazán éreztem a történetben, csak a vége felé, és akkor is inkább Jane felől.
Másik kedvenc szereplőm a sárkány, Finn volt. (Akarok egy sárkányt! Kész, ez eldöntetett!) Ő az, aki némi humort visz a történésekbe.

Az ötlet, hogy a föld alatt van egy másik világ, ahol minden állat el tud bújni, és szinte emberi életet él, tetszett. Ahogyan az is, hogy a felnőtteket a technikával tartják bűvölet alatt.

Nagyon kisgyereknek azért nem adnám a kezébe, mert ahhoz képest elég sok benne a halál, de mondjuk általános iskola felsőjétől már szerintem simán lehetne olvastatni.
Nem tudom, lesz-e bármilyen formában folytatása, de én vevő lennék rá, szeretnék még ebbe a világba visszatérni. És ismét gyereknek lenni.
Hm, ha valaki rájön, miért olyan furcsa az oldalak számozása,ossza meg velem is, mert én próbáltam rájönni de nem tudtam, pedig csak van benne valami vezérfonal. :D

Kiadó: Főnix Könyvműhely
Oldalak száma: 198 

A könyvért köszönet a Főnix Könyvműhely Kiadónak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése