2012. július 7., szombat

Veronica Roth: A beavatott

4/5 pontos

Újabb disztópiás regény került kezeim közé, hála barátomnak :D. Beatrice egy olyan világban él, ahol az emberek 16 évesen eldöntik mely csoportba tartoznak. Öt lehetséges választás van: Műveltek, Barátságosak, Bátrak, Önfeláldozóak, Őszinték. A nevekből lehet következtetni, hogy melyik csoport mely tulajdonságot tartja a legfontosabbnak. Egy teszten elmondják mindenkinek, hogy értékeik alapján hova tartozhatnak, de ők döntenek. Ám a döntés nem egyszerű, mert ha elhagyja azt a csoportot, ahol született, akkor akár örökre is elveszítheti a családját.

Voltak kisebb ellentmondások, és homályos részek a műben, amik miatt nem tudnék rá 5 csillagot adni. Ám ezek ellenére is izgalmas, érdekes világba kerültem. A mai fiatalok biztos szeretni fogják, mert mindig történik valami benne, nem nagyon hagyja az embert nyugodtan. 
Érdekesnek tartom az alapötletet is, de én tuti nem tudnék választani. Én helyzetektől függően hol bátor vagyok (ritkán, de előfordul :D), hol önfeláldozó (nah, ez már gyakoribb), művelt (könyvek miatt), őszinte (hát...nem mindig előny)barátságos (remélem :D). 
Persze itt is van összeesküvés, gyilkolás (ha valaki nagyon nem szereti a véres jeleneteket, ne olvassa, vagy előtte edződjön, mert van benne egy pár. Jah, és persze a szerelem, mint elhagyhatatlan vonulata a fiataloknak szóló regényekben. (Nem teljesen értem, miért kell minden tini regénybe szerelem, pláne szerelmi háromszög, de ki vagyok én, hogy ezt megvessem?)
 
Beatrice egészen szimpatikus főszereplő, aki bevallja, hogy bizony nem olyan önzetlen, mint szeretne lenni, de vajon elég bátor? 
Kíváncsi leszek a folytatásokra is.
 
Kiadó: Ciceró
Oldalak száma: 430

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése