2012. július 10., kedd

Újabb vámpíros sorozat

Rachel Caine: Az üvegház - A Morganville-i vámpírok 1.
3,5/5

Twilight sikere után a piac hirtelen tele lett vámpíros könyvekkel, és őszintén szólva némelyik hagyott maga után némi kívánnivalót. Ezért némi távolságtartással kezeltem az ilyen könyveket. Amiért ezt mégis megvettem, az a hihetetlen jó ára (500 Ft-ért ki hagyta volna ott?), és a kíváncsiságom volt.

Claire szürke kisegér, aki szeret tanulni (igen, vannak ilyen emberek, még ha elvétve is), és soha nem adja fel. Ám ez nem feltétlenül segít, ha sikerül kapásból magára haragítania az egyetem legcsinosabb lányát Monicát, aki frusztrációját úgy szeretné enyhíteni, hogy kinyírja a hősnőnket. Ezt elkerülendő, Claire elköltözik a kollégiumból, és megismerkedik néhány nem teljesen komplett, ám annál szimpatikusabb egyénnel, Eve, Michael, Shane az Üvegházban laknak és egy negyedik lakót keresnek maguk mellé...

Ahhoz képest mit vártam, a történet kellemesen meglepett. Jó, világot nem fog váltani, és nem is ez lesz a kedvenc könyvem, de határozottan elszórakoztatott azalatt az egy nap alatt, amíg kiolvastam. Humoros helyzetek, egy-két érdekesebb ötlet felvillantása (pl: Michael problémája, védelem, stb.) a regény javára szolgál.
Ám vannak idegesítő dolgok is. Pl.: A főszereplő hozzáállása a dolgokhoz néha. Grr. Értem én hogy 17 éves, és okos lány. Meg nyilván nem a testi erejével fog győzni. De. Muszáj mindig sírva fakadnia? Hm?
Illetve a vámpírok jelenléte. Ebben a témában kicsit homályban tart minket az író, illetve egyszerűen szembesít bennünket vele. Vannak és. Fogadd el. Persze, lehet hogy a későbbi történetekben (mivel ez egy sorozat) válaszokat fogunk kapni, de per pillanat azért ennél kicsit többet is szerettem volna megtudni a dologról. Na nem baj.

Ha egy napos kikapcsolódásra vágysz, szereted a humorral fűszerezett vámpíros történeteket, egy próbát megér eme könyv.

Kiadó: Agave
Oldalak száma: 302

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése