2013. június 30., vasárnap

Egy nyár volt

Lois Lowry: Nyáron történt

5/5

"Meg irigykedik nővérére, Mollyra, akit sokkal csinosabbnak és sikeresebbnek lát. Molly fegyelmezettebb és rendesebb, ő indulatosabb és rendetlenebb. Kettejük különbözősége akkor válik nehezen elviselhetővé, amikor városi otthonukból vidékre költöznek, s nekik közös szobán kell osztozniuk.Aztán Molly megbetegszik. Megnek jó ideig fogalma sincs, mennyire súlyos az állapota, s mit kezdjen a nővére és a szülei viselkedésében végbemenő változásokkal. Egy kedves, bölcs öregember és egy fiatal házaspár barátsága, valamint egy számára egyre többet jelentő hobbi, a fényképezés is segíti a kislányt, hogy átvészel je e nehéz hónapokat"

Ahhoz képest milyen kis vékonyka könyv, rendesen földhöz vág. Egy molyos cserének köszönhetően jutottam hozzá, már hónapokkal korábban, de csak most sikerült elővennem, igaz röpke 3 óra alatt el is olvastam.

Meg mindössze 13 éves, nővére pedig 15. Ég és föld a két lány. A családjuk egy időre vidékre költözik, hogy édesapjuk végre nyugodtan tudja megírni a könyvét. A kezdetben nem túl lelkes lányok kisebb-nagyobb összezördülések után el kezdik élvezni az új életet. Meg barátra lel az idős Will személyében, Molly szerelmes lesz. Aztán egy csapásra minden megváltozik. Molly megbetegszik, és ami csak egy egyszerű megfázásnak, orrvérzésnek indul, valami egészen mássá válik, és Meg ennek nincs tudatában. Amikor pedig minden kiderül, a fényképezés, és a szomszédok lesznek a segítségére, hogy fel tudja dolgozni a történteket.

Öcsémmel én is eléggé különböző vagyok, de el nem tudom képzelni, mit éreznék, ha kiderülne, hogy valami halálos kór ragadja el tőlem. O.o Talán ezért is fogott meg ennyire ez a rövidke történet.
Nagyon hangulatos, és szerintem eléggé átérezhetjük a lány zavarodottságát, amíg nem látja át, mennyire is komoly a helyzet. Ez azt hiszem senkinek sem könnyű. A szülőknek sem, mert hogy mondják el, hogy lehet, már nincs tovább? A betegnek, aki érzi, hogy nincs sok esély, és még alig élt, de már tudja, nem fog több jutni neki. Az egészséges testvérnek, aki csak azt látja, hogy még akkor is kivételeznek a másikkal, amikor nem kellene, és könnyen magára veszi, hogy ő okozza a betegséget.

Nagyon kedveltem Will, és a fiatal házaspár alakjait. :) Illetve még Meg-et is. Sok minden visszaköszönt belőle, amit annak idején én is éreztem ennyi idősen. Csak én nem fényképezésbe, hanem a történetek kitalálásába menekültem :).
Volt egy-két olyan gondolat, ami nagyon megfogott, de nem lövöm le velük a dolgokat.

Ha valaki egy rövid, de annál erősebb érzelmi töltetű könyvet szeretne olvasni, ezt csak ajánlani tudom.

Kiadó: Animus
Oldalak száma: 158

1 megjegyzés: