2012. szeptember 16., vasárnap

Agy történései gorcső alatt 1.

Louann Brizendine: A női agy
3/5

Amióta világ a világ, a két nem próbálja megérteni a másikat, több-kevesebb sikerrel. Hogy vajon miért ezt teszi, ezt mondja, vagy éppen miért nem akarja észrevenni kérdésekre keresik a választ az emberek, tudósok.
Mind a biológus énemet, mind az egyszerű női énemet érdekelte, hogy vajon egy ilyen témájú könyv mit tud nyújtani? Okosabb leszek-e tőle valamivel, vagy teljesen felesleges lesz? Könyvtár segítségével pedig neki is kezdhetem eme kérdések megválaszolásainak.


Rengeteg viccet, csipkelődést kaphatunk, hogy mi nők vajon mire is használjuk az agyunkat. Ma már legalább elhiszik, hogy mi is képesek vagyunk önálló gondolkodásra, nem pedig csak a gyermeknevelésre lettünk a természet által létrehozva. De vajon milyen is a mi agyunk, egyes életszakaszokban?

A könyv erre a kérdésre ad kimerítő választ. Nagyon sok új információt én személy szerint nem kaptam, de ez inkább annak köszönhető, hogy 3 év egyetemi biosz óra után azért valami csak ragadt rám. Azért voltak új dolgok, de nem sok. Ennek ellenére érdekesnek találtam a könyvet, bár számomra az egyszer olvasós kategóriába került.

Ami esetleg nehezítheti az olvasást, az a sok hormon neve, meg hogy alapvetően mit szabályoznak. Mondjuk a laikus olvasóra gondolva általában elismétli, így nem kell visszalapozni mondjuk 100 oldalt, hogy megtalálja az ember.
Megtudtam, hogy milyen változások zajlanak le, amikor gyermeket várunk (nah ez a rész volt számomra legérdekesebb), vagy ha épp éltünk delébe lépünk. A tinikort és gyermekkort kevésbé élveztem, ezt anno különösképpen sokat tanultuk, de ha valakinek épp ilyen korú lánygyermeke van, érdekes lehet. Bár szerintem azért a legtöbb dologgal tisztában van, amivel meg nem, azt úgyis gyakorlatban fogja megtapasztalni.

Néhol száraznak éreztem a szöveget, még úgyis, hogy nagyon sok példát hozott a kölönböző helyzetekre, és azokat vezette le.

Azt mondjuk nem tudom, hogy mennyivel teszi könnyebbé az életet az, hogy tudom, 50 évesen mondjuk az xy hormon csökkenés miatt fogok kevésbé segítőkész lenni. Mármint ez mondjuk a páromat marhára nem fogja vigasztalni :D.
Mindenesetre egyszer szerintem érdekes olvasmány, igyekszem levadászni a párját is, a férfi agyat. Hátha az érdekesebb lesz számomra. :D

Kiadó: Nyitott könyvműhely
Oldalak száma: 271

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése