2012. szeptember 2., vasárnap

Menny és pokol harca

Imre Viktória Anna: Kísértés Rt.
5/5

Nos, az írónővel és könyvével először a Molyon találkoztam. Utána a könyvesboltban is össze-összefutottam a regénnyel, míg végül augusztusban sikerült megszerezni magamnak. Kíváncsian vágtam bele, és nem csalódtam.

Lucifer és Pandóra (alias anyaúristen) fogadást kötnek, miszerint Serene Nightingale lelkét megszerzik maguknak. A hölgy mellékesben bérgyilkos, nappali üzemmódban egyetemi hallgató. (Teljesen logikus, legalább este van hol levezetni a feszültséget :D). Ha a pokol kaparintja meg a lány lelkét, Pandóra a hálószobájába visszafogadja Lucifert. Ha a menny győz, akkor Lucifer Kísértés Rt-je visszafogja magát, és csak az emberek felét fogja elcsábítani a bűnre. És elindul a harc...

Az első oldalon csak pislogtam, aztán gyanúsan vigyorféle terült szét az arcomon. Már-már személyem elleni sértésnek éreztem, amikor egy-egy telefoncsörgés miatt kénytelen voltam elszakadni ettől a világtól. Habár az alapötlet nem szokatlan, a kivitelezés igen sajátos, és talán pont ez a varázsa is. Nah meg az a néhol szarkasztikus, ironikus humor, ami minden oldalon megtalálható.

Tetszett az az elképzelés is, hogy az isten tulajdonképpen nő, és az ördöggel, valamint a halállal egyetemben együtt keletkezett, egyelőre ismeretlen módon. Ők itt oldalt hárman az illetékesek. A hölgy Pandóra, a sállal felszerelkezett férfiú Lucifer, középen pedig Maara, a halál személyesen. Minden fejezett előtt egy-egy kis rajzocska áll, némi rövid fejezet leírással, ez a megoldást is nagyon ötletesnek találtam. És mivel imádom ezt a rajzstílust, oda és vissza voltam :D.

Sok szereplőt kapunk, de mégis mind különböző személyiség, mindegyiket magam előtt láttam, és hitelesnek éreztem a cselekedeteiket is. És mindegyiket szerettem, még akkor is, ha voltak köztük elég khm, beteg szereplők. O.o

A két túlvilági hely felépítéséről is kapunk képet, a különféle angyalok, démonok, szukkubuszok felhozatala széles skálán mozog, mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt. Akárcsak szerelmes párban, mert abból sincs hiány. Van kinek szurkolni.

Szóval, ha keresel valamit, ami szórakoztató, kicsit egyedien képzeli el a világ teremtését (és ez nem zavar), szeretnivaló szereplők sokaságát keresed, akik csípős megjegyzésekkel teszik élvezetesebbé a párbeszédeket, illetve senki sem normális, akkor ezt a könyvet csak ajánlani tudom. Nálam kedvenc lett. :)
El tudnám viselni, ha lenne folytatása :).

Kiadó:Főnix Könyvműhely
Oldalak száma: 396 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése