2012. szeptember 24., hétfő

Másvilági tinédzserlét

Tonya Hurley: Szellemlány
4/5

Az idén úgy látszik bukom a halottas, túlvilágon is játszódó könyvekre.
Lenore-vel szemben Szellemlány hőse Charlotte-nek nincsenek perverz gyilkolászási hajlamai. Az ő egyetlen problémája, hogy még a halál sem tudta kitörölni szívéből a rajongást az iskola leghelyesebb pasija iránt. Aki már foglalt, és a gumimaci okozta fulladás óta a leányzó lelkét nem is érzékeli...de mit számít ez, ha valaki szerelmes? :D

Ami legelőször megfogott a könyvben az a borító, ami igencsak eltér a megszokottól. Ritkán fog ugyanis az ember a kezébe egy koporsóval ellátott könyvet. A belső sem marad el a kivitelezésben, bár annyira nem rajongok a rózsaszín dolgokért, de itt még elmegy.

Szintén ötletesnek tartottam, és szerettem a fejezetek elején lévő kis rajzokat az idézetekkel, illetve a következő lapon olvasható elmélkedésekkel.

A történetről: Maga a sztori azért nem eget rengető. Adott egy 17 éves lány, aki még a túlvilági lét előnyeit is csak azért élvezi, mert így közelebb kerülhet az imádottjához. Van persze a gonosz, ámde ultracsini barátnő, hatalmas egoval és egy utánzó sleppel. A különc hugica, aki az egyedüli személy, aki érzékeli a szellemünket. Nah, és persze akiért a harc folyik: Damien. A végkifejletet, és a történet főbb pontjait is könnyen ki lehet találni, ennek ellenére úgy van megírva, hogy olvastatja magát. Fél nap alatt elolvastam a több, mint 300 oldalt. És sorsdöntő gondolatokkal nem lettem gazdagabb, de jól szórakoztam. Ez is valami, manapság. Mondjuk a végét kicsit összecsapottnak éreztem, mintha gyorsan túlakart volna lenni rajta.

Tetszik a túlvilág elképzelése, ha valaki fiatalon hal meg. Tudnám még részletezni, de nem szeretnék spoilerezni, szóval maradjunk ennyiben. A szereplők tipikus egyéniségek, akikkel az amerikai filmekben is mindig összefut az ember. Nekem leginkább Scarlet volt szimpatikus, legalábbis ebben a részben. A többiek különösképpen nem hoztak lázba.

Ha valami aranyosat és könnyűt szeretnél olvasni, ajánlani tudom. De készülj fel, a fő célközönség 14-17 évesek.

Kiadó: Pongrác
Oldalak száma: 324

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése